آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پزشکان و داروسازان از سوی سازمان بیمه سلامت

به گزارش بانیما، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به میزان بدهی های این سازمان بیمه گر به پزشکان و داروسازان گفت: خوشبختانه این میزان بدهی در مقایسه با سالیان قبل بسیار معقول تر شده است؛ اما این سخن به هیچ وجه به معنای آن نیست که ما از اوضاع کنونی راضی هستیم، بلکه همین میزان معوقات نیز نباید وجود داشته باشد.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پزشکان و داروسازان از سوی سازمان بیمه سلامت

مهندس طاهر موهبتی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک روز پزشک و روز داروساز، جامعه پزشکی را از پاک ترین جوامع انسانی خواند و گفت: بنده از پزشکان به عنوان یک قشر فداکار که با تمام مسائل موجود در حرفه شان همچنان به فکر سلامت مردم هستند، تشکر می کنم.

آخرین وضعیت پرداخت بدهی بیمه سلامت به پزشکان و داروسازان

وی در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان افزود: خوشبختانه توانستیم بدهی خود در سال 97 را تا دی ماه پرداخت کرده و از سال گذشته تنها دو ماه بدهی باقی مانده است که امیدوارم با کمک و عنایت دولت و سازمان برنامه و بودجه این بدهی نیز سریع تر پرداخت شود. البته این رقم یک میانگین کشوری است و در برخی استان ها توانستیم تا انتها سال بدهی خود را پرداخت کنیم.

موهبتی در ادامه نسبت به پرداخت بدهی این سازمان به داروسازان نیز شرح داد: به طور متوسط داروسازان حدود دو ماه و نیم از بیمه سلامت طلب دارند که در شرایط سخت مالی کنونی و وجود تحریم ها این میزان بدهی اصلا خوشایند نیست؛ اما این رقم در مقایسه با بدهی های سالیان گذشته که به چندین ماه نیز می رسید، مناسب تر است. البته باید اعتراف کرد که در آن زمان شرایط دارو به این سختی نشده بود و داروسازان می توانستند به صورت قسطی و زمان دار دارو و ملزومات را خریداری کنند؛ اما شرایط فعلی اینگونه نیست و اغلب خریدها از سوی داروسازان باید نقدی انجام شود.

وی افزود: در سال جاری نیز بدهی خود به داروسازان را تا خرداد ماه تسویه کرده ایم و امیدوارم با مساعد بودن شرایط بتوانیم در آستانه روز داروساز، بدهی تیرماه داروسازان را نیز پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه برخی به دنبال ایجاد حاشیه برای جوامع پزشکی هستند، شرح داد: بنده به عنوان شخصی که در حوزه سلامت فعالیت دارد، معتقدم که ایجاد حس بی اعتمادی به پزشکان می تواند عوارض جبران ناپذیری برای سلامت مردم داشته باشد. ممکن است بخش کوچکی از پزشکان هم وجود داشته باشند که به درستی به وظایف خود عمل نکنند، اما این موضوع به هیچ عنوان شامل حال سایر پزشکان فداکار نمی شود.

بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه ای اجباری شد

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این آیین نامه در هیات وزیران تصویب شد و بر این اساس دولت مکلف است جهت تحقق سیاست های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای اقدام کند.

موهبتی ادامه داد: با توجه به تصویب این آیین نامه، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه ای، اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می شود که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و افراد تحت تکلف آنها است. بر اساس این آیین نامه، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی در انتها افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس این مصوبه مکلف است حداکثر تا یک ماه، پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت ارائه کند و بیمه سلامت بر اساس نتیجه آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه باید افراد را تحت پوشش قرار دهد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4890

به "آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پزشکان و داروسازان از سوی سازمان بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پزشکان و داروسازان از سوی سازمان بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید