شروع برداشت انار از باغات پاوه

به گزارش بانیما، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به شروع برداشت انار از باغات این شهرستان، برآورد کرد: سال جاری 1800 تن انار در پاوه فراوری گردد.

شروع برداشت انار از باغات پاوه

شهروز احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه سطح باغات انار شهرستان پاوه را 670 هکتار خاطرنشان کرد و گفت : تقریبا تمامی باغات انار شهرستان پاوه بارور هستند.

احمدی میانه عملکرد باغات انار در شهرستان پاوه در سنوات نرمال را بین پنج تا 5.3 تن در هکتار دانست و گفت: امسال به علت خشکسالی و کمبود منابع آبی، گرمای شدید تابستان و سرمازدگی های فصل زمستان و بهار و شیوع آفت کرم گلوگاه، کاهش چشمگیر عملکرد باغات شهرستان را شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به احتمال افت 50 درصدی فراوری انار در شهرستان پاوه در امسال، گفت: برآورد می گردد امسال مجموع فراوری انار شهرستان از 1800 تن بیشتر نگردد.

احمدی با بیان اینکه عمده انار فراوریی در باغات انار شهرستان پاوه به صورت تازه خوری به مصرف می رسد، گفت: ارقام ترش و ریز انار که بازارپسندی پایینی دارند و حدود 20 درصد انار فراوریی در شهرستان را شامل می گردد، به صورت رب انار پخته و عرضه می گردد، لذا همزمان با آغار برداشت انار بساط رب انارگیری در کوچه پس کوچه های پاوه برپا می گردد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 21311

به "شروع برداشت انار از باغات پاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت انار از باغات پاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید