آمادگی مجلس برای شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل

به گزارش بانیما، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از ملاقات وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه با ریاست مجلس اطلاع داد.

آمادگی مجلس برای شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از ملاقات وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه با ریاست مجلس اطلاع داد.

وی اضافه نمود: در این ملاقات ضمن گفتگو در مورد اهم موضوعات سیاست خارجه اعم از شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تحولات لبنان در شرایط کنونی، بر لزوم وفاق ملی بیشتر در ایام پیش رو برای تقویت مقاومت فعال و عبور از تحریم و فشار حداکثری آمریکا تاکید شد.

نگاهداری توضیح داد: در این ملاقات ضمن تبیین اهمیت ایجاد تمرکز و انسجام در حوزه تجارت خارجی، پیشنهاد شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل از سوی قالیباف ارائه گشت و آمادگی مجلس برای آنالیز و در دستورکار قراردادن این موضوع مطرح شد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، تبدیل رویکرد مدیریتی وزارت امور خارجه از سیاسی-امنیتی به مالی -سیاسی را فراز دیگری از مباحث مطرح شده از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و توجه به بهره مندی از ظرفیت های دیپلماسی در شرق آسیا و آمادگی مجلس برای فعال سازی دیپلماسی پارلمانی خود در عرصه اقتصاد بین الملل را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بیان نمود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11454

به "آمادگی مجلس برای شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مجلس برای شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید