ابراز امیدواری سفیر روسیه درباره بهبود روابط مسکو-لندن

به گزارش بانیما، سفیر روسیه در لندن با اشاره به سهم بسیار زیاد دولت ترزا می در تیرگی روابط کنونی انگلیس و روسیه، تأکید کرد که مسکو حاضر است با هر سیاستمداری که سمت نخست وزیری انگلستان را برعهده بگیرد، کار کند.

ابراز امیدواری سفیر روسیه درباره بهبود روابط مسکو-لندن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر یاکووینکو سفیر فدراسیون روسیه در لندن در تفسیر تصمیم ترزا می درباره برکناری خویش از سمت نخست وزیر انگلیس گفت، مسکو آمادگی دارد تا همانند دوران نخست وزیری خانم می، با هر سیاستمداری که به جای وی این سمت را برعهده بگیرد، کار کند.

این دیپلمات بلندپایه در این رابطه به خبرنگار تاس گفت: من در اینجا باید تاکید کنم که اعلام برکناری نخست وزیر انگلیس و انتخاب فرد جدید برای این سمت، مربوط به امور داخلی این کشور است و مسکو در آن هیچ دخالتی نمی کند. هرچند باید پذیرفت که خانم ترزا می، شخصاً سهم بسیار زیادی در تیرگی روابط روسیه-انگلیس داشته است. در مجموع روسیه آمادگی دارد تا بعد از برکناری قطعی خانم می، با نخست وزیر جدید انگلستان، هر کسی که می خواهد باشد، کار کند و امیدوار است که روابط مسکو و لندن بهتر از گذشته توسعه پیدا کند.

یاکووینکو با یادآوری اینکه انگلیس در حال حاضر در وضعیت بی سابقه و پیچیده ای بسر می برد، اضافه کرد: مسلماً هر سفارتی، از جمله سفارت روسیه، بعنوان نمایندگی دیپلماتیک یک کشور خارجی، با دقت زیاد روند اوضاع داخلی در انگلیس را زیر نظر دارد. عدم توانایی دولت و مجلس برای تصمیم گیری درباره شروط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، عواقبی ناخوشایندی برای این کشور داشته و تا آنجا که ما مشاهده نموده ایم، به خصوص تاثیر منفی بر اقتصاد انگلیس گذاشته است.

این دیپلمات بلندپایه درباره روابط مالی بین روسیه و انگلیس هم گفت: البته روابط تجاری بین دو کشور بطور کلی روند عادی خود را داشته و خطر جدی آن را تهدید نمی نماید، هرچند در شرایط جدید و بعد از تحقق برگزیت، دشواری هایی به خصوص در سطح تجارت خرد و متوسط بوجود خواهد آمد.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز خاطرنشان کرد که کاخ کرملین با دقت زیاد روند اوضاع در انگلستان در رابطه با برگزیت را دنبال می کند.

سخنگوی کرملین در پاسخ به درخواست خبرنگاران درباره استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری انگلیس گفت: ما فعلاً تفسیر خاصی در این باره نداریم، ولی بدون تردید، با دقت فراوان روند اوضاع در این کشور و مسئله برگزیت را زیر نظر خواهیم داشت. برای اینکه اتحادیه اروپا اصلی ترین شریک تجاری-مالی روسیه بوده و هست و مسکو علاقه مند است تا روابط باثبات و خوبی با تمامی کشورهای اروپایی داشته باشد.

پسکوف درباره نقش رزا می در روابط دوجانبه انگلیس و روسیه نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ نقطه عطفی در روند توسعه روابط بین روسیه و انگلیس دیده نمی گردد و مقصر این مسئله هم مقامات لندن هستند. به خصوص دوران نخست وزیری خانم ترزا می، دوران نه چندان ساده ای برای روابط مسکو و لندن بود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3091

به "ابراز امیدواری سفیر روسیه درباره بهبود روابط مسکو-لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری سفیر روسیه درباره بهبود روابط مسکو-لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید