اجرای پروژه های جدید آبی میان ایران و آلمان

به گزارش بانیما، مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل با اشاره به تشکیل کمیته مشترک راهبردی آب ایران و آلمان، گفت: نخستین نشست این کمیته با حضور مدیران ارشد وزارت محیط زیست آلمان به منظور آنالیز آخرین وضعیت طرح های پیشین دو کشور و تعریف پروژه های آبی جدید برگزار گردید.

اجرای پروژه های جدید آبی میان ایران و آلمان

به گزارش خبرنگاران، فرهاد یزدان دوست اضافه کرد: بخش آب و برق وزارت نیرو از دیرباز با مجموعه های اروپایی به ویژه با متخصصان آلمانی فعالیت های مشترک زیادی در دستور کار داشته اند، بدین منظور در جهت توسعه فعالیت ها و نتیجه بخشی فعالیت های گذشته مقرر شده است تا در شاخه های تعیین آب و برق کمیته های فعالی را با کشورهای اروپایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از کمیته های فعال در این زمینه مربوط به کمیته همکاری های حول محور آب با کشور آلمان است که با توجه به این که در سال گذشته مسئولیت راهبری کمیسیون مشترک همکاری های ایران و آلمان به وزارت نیرو سپرده شده است، فعالیت های مربوطه نیز قوت بیشتری پیدا نموده تا ما بتوانیم این کمیته ها را با یک برنامه ریزی جدید به پیش ببریم.

یزدان دوست با اشاره به برگزاری اولین نشست کمیته مشترک همکاری های آبی ایران و آلمان، گفت: این نشست هم اکنون با حضور مدیران وزارت محیط زیست فدرال آلمان از جمله رگینا دوب، مدیر دپارتمان مدیریت آب و حفاظت منابع آبی این وزارتخانه و هم چنین مدیران ارشد بخش آب و بین الملل وزارت نیروی ایران در محل ستاد این وزارتخانه در حال برگزاری است.

مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل تاکید نمود: اتفاقات بسیار خوبی برای آینده فعالیت های ایران و آلمان در این زمینه متصور است و در این نشست نیز ضمن آنالیز فعالیت های صورت گرفته گذشته و شرایط موجود طرح ها در حال آنالیز پروژه های جدید میان دو کشور هستیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر پشتیبانی دو کشور از نوع فعالیت های صورت گرفته و کسب حمایت ها از اتحادیه اروپا در دستور کار ماست که امیدواریم مجموعه پروژه های آنالیز شده که با همکاری مدیران ارشد آب ایران و آلمان به توافق خواهد رسید راهگشای فعالیت های بسیار بیشتر دو کشور در زمینه همکاری های آبی باشد.

همکاری دولت ژاپن و وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع آب

مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل از ادامه همکاری های جاری بین آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع آب از جمله طرح مدیریت یکپارچه منابع آب حوضه آبریز رودخانه سفیدرود اطلاع داد.

به گزارش وزارت نیرو، فرهاد یزدان دوست در حاشیه نشست با رئیس دفتر نمایندگی آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در تهران گفت: همکاری های جاری بین آژانس یاد شده و وزارت نیرو همچنان در حوزه مدیریت منابع آب از جمله طرح مدیریت یکپارچه منابع آب حوضه آبریز رودخانه سفیدرود ادامه می یابد.

کوبایاشی - طرف ژاپنی در این نشست - هم با توجه به سابقه همکاری های آژانس با وزارت نیرو در زمینه آموزش کارشناسان حوزه آب و برق مجدداً بر ادامه این همکاری ها به وسیله اعزام کارشناسان ایرانی به ژاپن و یا برگزاری کارگاه های آموزشی فنی در ایران با حضور اساتید ژاپنی ابراز آمادگی کرد. همچنین جهت ارائه یاری به کشورمان در مورد سیل اخیر به وسیله نهادهای سازمان ملل ابراز آمادگی کرد.

در این نشست مقرر شد تماس ها و هماهنگی برای تحقق موضوعات فوق بین دو طرف ادامه پیدا کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2739

به "اجرای پروژه های جدید آبی میان ایران و آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های جدید آبی میان ایران و آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید