احتمال برگزاری کنکور سراسری 99 در هفته اول مردادماه ، ملزومات بهداشتی برگزاری آزمون ها در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد

به گزارش بانیما، رییس سازمان سنجش گفت:، چون بازه زمانی 16 خرداد تا 14 تیر امتحانات نهایی دانش آموزان برپا می گردد 20 روز پس از آن یعنی در هفته اول مردادماه به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار می کنیم.

احتمال برگزاری کنکور سراسری 99 در هفته اول مردادماه ، ملزومات بهداشتی برگزاری آزمون ها در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست وزیر علوم با معاونان آموزشی دانشگاه های کشور که صبح امروز به صورت مجازی برگزار گردید درخصوص برگزاری آزمون دکتری که جدی ترین پروژه ملی است، گفت: بسته های بهداشتی برای داوطلبان آماده نموده ایم و کلیه ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار دانشگاه ها قرار خواهیم داد و برای اجرا، ورود و حفاظت آزمون نیز پروتکل هایی آماده شده است و طی مکاتباتی از دانشگاه ها خواسته شده تا امکانات خود را برای برگزاری این آزمون به این سازمان اعلام نمایند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ها گفت: در این زمینه سه مصوبه مختلف پیش رو داریم؛ یکی آغاز سال تحصیلی در مهر ماه، برگزاری کنکور سراسری 20 روز پس از خاتمه امتحانات نهایی دوره متوسطه و برگزاری آزمون های تحصیلات تکمیلی پس از ماه مبارک رمضان است.

به گفته رییس سازمان سنجش اموزش کشور، فعلاً تغییراتی در تاریخ برگزاری آزمون ها انجام شده و آزمون دکتری از 9 اسفند 1398 به 9 خرداد 1399 و آزمون کارشناسی ارشد از 29 فروردین به 23 خرداد 1399 منتقل شده است.

وی همچنین درخصوص تاریخ احتمالی برگزاری کنکور سراسری توضیح داد: کنکور سراسری قرار بود 12 و 13 تیر ماه برگزار گردد که، چون با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است و بر اساس رایزنی های با همکاران مان در وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که امتحانات نهایی قرار است 16 خرداد آغاز و حدوداً 14 تیرماه به خاتمه برسد، در نتیجه 20 روز پس از این تاریخ حدود هفته اول مرداد ماه می گردد که ما بتوانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم.

خدایی اعلام کرد: جلسات متعددی با حوزه معاونت آموزشی و مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز داشتیم و پیش بینی شده است که از اواخر خرداد تا اوایل مرداد فصل مناسبی از جهت کنترل بیماری کووید 19 است که بتوان بعضی آزمون های حضوری را برگزار کرد. سعی خواهیم کرد در چینش جایگاه ها فاصله 1.6 متری رعایت گردد و از فضا های دانشگاه های عظیم نهایت استفاده گردد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9209

به "احتمال برگزاری کنکور سراسری 99 در هفته اول مردادماه ، ملزومات بهداشتی برگزاری آزمون ها در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برگزاری کنکور سراسری 99 در هفته اول مردادماه ، ملزومات بهداشتی برگزاری آزمون ها در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید