ادامه درگیری نواب عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش بانیما، امنیت در عدن در جنوب یمن که معروف به پایتخت موقت دولت مستعفی این کشور است، وضعیتی شکننده دارد و این شهر همچنان شاهد درگیری نواب عربستان و امارات است.

ادامه درگیری نواب عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با آنکه عربستان و امارات تلاش کردند با امضای توافق موسوم به ریاض به درگیری نواب خود در جنوب یمن انتها دهند، این درگیری هنوز ادامه دارد.

چهارده آبان ماه توافقی میان دولت مستعفی (متحد عربستان) و المجلس الانتقالی الجنوبی (متحد امارات) برای انتها دادن به درگیری های جنوب، امضا شد اما با وجود این توافق، کشمکش میان نیروهای عبد ربه منصور هادی و المجلس الانتقالی در عدن ادامه پیدا کرد.

امروز وبگاه یمن پرس گزارش کرد که عدن که تحت کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات واقع شده است، شرایط امنیتی شکننده دارد و امروز (دوشنبه) یک فرمانده نظامی در عدن از سوءقصد جان سالم به برد.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس تلاش کردند، انیس العولی فرمانده پلیس نظامی در عدن را با کار گذاشتن بمب در خودروی شخصی وی ترور کنند. این بمب نیمه شب در خودروی العولی منفجر شد اما وی داخل خودرو نبود و از ترور نجات پیدا کرد اگرچه خودروی وی آسیب زیادی دید.

در همین ارتباط، نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن، شش نفر از نیروهای شورای انتقالی را در حالی که در تلاش برای ایجاد کمین در استان شبوه در جنوب یمن بودند، بازداشت کردند.

بر اساس گفته منابع نظامی، نیروهای شورای انتقالی با نیروهای دولت مستعفی به شکلی محدود درگیر شدند و در نهایت شش نفر از آنها بازداشت شدند.

حدود دو هفته پیش، عبدالفتاح علی البنوس تحلیلگر یمنی و سردبیر روزنامه البیان این کشور در یادداشتی پیرامون همین موضوع نوشت، عدن طی ده روز شاهد بیست ترور بوده و ریختن خود یمنی ها در گیر و دار نزاع نفوذ و هیمنه میان اشغالگران سعودی و اماراتی ادامه دارد (جزئیات بیشتر).

ص

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6794

به "ادامه درگیری نواب عربستان و امارات در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه درگیری نواب عربستان و امارات در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید