اظهارات متفاوت اردوغان در خصوص ادلب

به گزارش بانیما، در حالی که روسیه از ترکیه خواسته که ظرف 24 ساعت آتش بس را در ادلب اجرا کند٬ اردوغان در خصوص تحولات این استان دیدگاه دیگری دارد.

اظهارات متفاوت اردوغان در خصوص ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ینی شفق٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با آندره ژ بابیس نخست وزیر چک٬ در خصوص تحولات سوریه گفت: متاسفانه همچنان که حلب از بین رفت و با خاک یکسان شد٬ ادلب نیز به شکل تدریجی در حال از بین رفتن است.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه حالا آمریکا نیز در ادلب دست به بمباران می زند و بیش از 700 غیرنظامی کشته شده اند. ممکن است در بعضی جاها افراد مسلح آلوده شده به ترور نیز ضربه بخورند اما در هر حال٬ ما نسبت به مرگ غیرنظامیان نگران هستیم. مساله ادلب به شکل مستقیم با ما ارتباط پیدا می نماید. چرا که موج آوارگان از ادلب به سوی ترکیه خواهند آمد و ما نیز کشوری نیستیم که در به روی انسان ها ببندیم. ما در ماه جاری در نشست سه جانبه با روسیه و ایران٬ در خصوص این مسائل صحبت خواهیم کرد و امید ما این است که پیش از برگزاری نشست ژنو در این حوزه به نتیجه برسیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود در خصوص تحولات سوریه٬ به مساله شرق فرات اشاره نموده و گفت: پیشنهاد ایجاد منطقه امن را در زمان اوباما ارائه داده بودیم و در زمان جناب ترامپ نیز یک بار دیگر بر آن تاکید کردیم. ما می خواهیم در منطقه امن٬ برای آوارگان سوری خانه هایی با مساحت 250 تا 300 متر مربع احداث گردد و این خانواده ها بتوانند مواد غذایی مورد احتیاج خود را نیز در باغچه های کوچک٬تولید نمایند اما متاسفانه کسی از این پیشنهادهای ما حمایت ننموده است.

این اظهارات اردوغان در خصوص ادلب و شرق فرات در حالی بیان شده که روسیه از ترکیه خواسته هر چه زودتر آتش بس را در ادلب حکمفرما کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5179

به "اظهارات متفاوت اردوغان در خصوص ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات متفاوت اردوغان در خصوص ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید