اظهارات وزیر بهداشت ترکیه درباره شرایط کرونا در ایران و تردد بین 2 کشور

به گزارش بانیما، وزیر بهداشت ترکیه در پاسخ به این سوال که چه زمانی گذرگاه های مرزی با ایران بازگشایی می گردد نیز گفت: باید شرایط کنترل این بیماری در ایران را ببینیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم.

اظهارات وزیر بهداشت ترکیه درباره شرایط کرونا در ایران و تردد بین 2 کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در گفت وگو با نشریه حریت در مورد علت بسته شدن گذرگاه های مرزی این کشور با ایران و در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام کمی دیر انجام نشده است؟ گفت: خیر. دیر نشده زیرا ما 2 روز است که همه تدابیر لازم برای پیشگیری را دنبال می کنیم. هر کسی که از ایران و به وسیله راه های هوایی، زمینی و آهن به ترکیه آمده را به دقت تحت نظر داشته ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر دوربین کنترل حرارتی، اتاق های سلامت ایجاد کردیم، پزشکانمان را نیز مامور کردیم که هر کسی که از گیت عبور کرد را بدقت آنالیز نمایند. کسانیکه شبهه این بیماری را داشتند مانند تب را به کشور راه ندادیم.

وزیر بهداشت ترکیه در مورد اینکه آیا قم کانون کرونا در ایران است، گفت: بله، آنجا کانون کرونا بود. دو روز پیش در گفت وگو با همتای ایرانی از او پرسیدم که آیا خارج از قم نیز کانون این بیماری وجود دارد؟ که او پاسخ منفی داد. البته در شهرهای دیگر نیز این بیماری معین شده است اما کانون آن در قم است.

کوجا در پاسخ به این سوال که چه زمانی گذرگاه های مرزی با ایران بازگشایی می گردد نیز گفت: باید شرایط کنترل این بیماری در ایران را ببینیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم اما احتمال گسترش آن در ایران وجود دارد.

وی در مورد شرایط شهروندان ترک در ایران نیز گفت: کسانیکه بخواهند به ترکیه برگردند را بر اساس تایید کمیته علمی باز می گردانیم. پس از آن نیز 14 روز در قرنطینه خواهند بود.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین در مورد کسانیکه قصد رفتن به ایران را دارند نیز گفت: به شهروندان ترک برای سفر به ایران اجازه نمی دهیم اما کسانیکه شهروند ایرانی هستند و خواهان بازگشت به کشورشان باشند مسئله ای ندارند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7592

به "اظهارات وزیر بهداشت ترکیه درباره شرایط کرونا در ایران و تردد بین 2 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر بهداشت ترکیه درباره شرایط کرونا در ایران و تردد بین 2 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید