اعلام اسامی بنگاه هایی که وام اشتغال کرونایی می گیرند در سایت بانک مرکزی

به گزارش بانیما، رئیس کل بانک مرکزی نوشت: برای شفافیت بیشتر اسامی واحد ها و مبلغ وام گیرندگان تولیدکنندگان کوچک و متوسط خدمات در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

اعلام اسامی بنگاه هایی که وام اشتغال کرونایی می گیرند در سایت بانک مرکزی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک یاداشت اینستاگرامی نوشت: این روز ها عطف به سابقه برخی عملکرد ها در گذشته در خصوص سرنوشت وام 75 هزار میلیارد تومانی ابراز نگرانی می شود و بر مراقبت بیشتر جهت صرف آن در امور مولد تاکید می شود.

در این خصوص چند نکته را اعلام می کنم: 1- ثلث این مبلغ مستقیما به حساب خانوار های یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیازمند به فروش هستند کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد؛ لذا نگرانی از انحراف آن، بی مورد است.

2-بقیه مبلغ وام تخصیصی عمدتا به واحد های کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات با اشتغال زیر 50 نفر که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد؛ بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات توسط واحد های دارای شاغل و به تبع آن مولد است؛ لذا برای شفافیت بیشتر اسامی واحد ها و مبلغ وام گیرندگان این وام ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

3- همانگونه که قبلا اعلام کردم دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9086

به "اعلام اسامی بنگاه هایی که وام اشتغال کرونایی می گیرند در سایت بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اسامی بنگاه هایی که وام اشتغال کرونایی می گیرند در سایت بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید