افزایش چشمگیر فراوری نفت ایران

به گزارش بانیما، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که صادرات نفت خام ایران در میان گفتگوهای هسته ای افزایش یافته است و تهران اکنون از ماه مه (اردیبهشت) 2019 بیش از هر زمان نفت فراوری می نماید.

افزایش چشمگیر فراوری نفت ایران

به گزارش ایرنا از رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال، فراوری نفت تحریم شده ایران به لطف رشد واردات چین تقریبا به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده است، تحولی که می تواند از قدرت غرب در مذاکرات در خصوص احیای توافق هسته ای با تهران بکاهد.

در دو گزارش بازار نفت که این هفته منتشر شد، اوپک و آژانس بین المللی انرژی به طور جداگانه به جهش های عظیم ایران در فراوری نفت خام ذکر کردند. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، جمهوری اسلامی در ماه مارس روزانه 2.3 میلیون بشکه در روز فراوری نفت خام دارد.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، فراوری نفت خام کنونی ایران بالاترین سطح فراوری از ماه مه 2019 است، زمانی که دولت ترامپ تحریم کامل فروش نفت ایران را اعمال کرد.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اظهار داشت که افزایش فراوری نفت خام در ایران توسط چین اجرا شده است زیرا خرید پکن از تهران به 600 هزار بشکه در روز رسیده است که 5 برابر بیشتر ازحجم خریداری شده نفت خام در 9 ماهه اول سال 2020 است.

پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان)، بازار شاهد سفارشات عظیمتر خریداران نفتی چینی بودند. بایدن در دوران کاندیداتوری حزب دموکرات متعهد شده بود که به پیمان هسته ای سال 2015 (برجام) با ایران که منجر به کاهش تحریم ها می شود، بر می شود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15415

به "افزایش چشمگیر فراوری نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر فراوری نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید