امیدی تازه برای درمان آلزایمر، امواجی که به جنگ زوال عقل می روند

به گزارش بانیما، محققان طی تحقیقات پیچیده ای موفق به درمان آلزایمر بدون استفاده از دارو شده اند و قصد دارند این فناوری را در یک دستگاه ارزان قیمت به جهانیان ارائه دهند.

امیدی تازه برای درمان آلزایمر، امواجی که به جنگ زوال عقل می روند
به گزارش خبرنگار ، بیماری آلزایمر یک نوع اختلال در عملکرد مغز است که در اثر آن توانایی ذهن فرد به مرور زمان تحلیل می رود؛ یک روش فوق العاده کشف شده است که با استفاده از امواج مافوق صوت پروتئین سمی مغز را، که باعث زوال عقل و بیماری آلزایمر می گردد، پاک می نماید.

این آزمایش در سال میلادی آینده به مرحله آزمایش انسانی می رسد، البته این آزمایش بر روی حیوانات موفق بوده است و راهی هیجان انگیز و بدون دارو برای مبارزه با زوال عقل ارائه می دهد.

چگونگی درمان آلزایمر با امواج مافوق صوت

درمان امواج مافوق صوت اولین بار در سال 2015 در دانشگاه کوئیزلند انجام شد، محققان در تحقیقات اولیه خود قصد داشتند راهی برای استفاده از امواج مافوق صوت برای بازکردن موقت گرفتگی رگ های خونی مغز با هدف یاری به رسیدن آنتی بادی های مقابله نماینده با زوال عقل به مقصد، پیدا نمایند اما آزمایش های اولیه منجر شد که امواج مافوق صوت هدفمند کوشش نمایند تا پروتئین های آمیلوئید سمی را از مغز بدون هیچ گونه دارویی، پاکسازی نمایند.

از آن به بعد تیم تحقیقاتی به آزمایش های بیشتر و اصلاح روش پرداختند؛ که طی آن موفق شدند که پاکسازی پروتئین های سمی و بازیابی عملکرد ایمن حافظه، در چندین مدل موش را توسعه دهد, همچنین از موش های پیرتر برای طراحی و شبیه سازی مغز انسان های با سن بین 80 تا 90 سال، استفاده کردند.

یک اعلان جدید با توجه به حرکت بعدی برای آزمایش های انسانی، تحت حمایت یاری های مالی دولت استرالیا به منظور تسریع در پیشرفت درمان، پایه ریزی شده است. مرحله اول، آزمایش ایمنی فاز 1 است که بعدا در سال 2019 آغاز به کار می نماید تا مشخصات ایمنی درمان افراد مبتلا به آلزایمر را آنالیز کند.

جورگن گاتز، یکی از محققان این پروژه می گوید: هدف طولانی مدت، ارائه یک دستگاه ارزان قیمت، قابل حمل است که می تواند به میلیون ها بیمار آلزایمری در کشور ما و در سراسر دنیا یاری کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1392

به "امیدی تازه برای درمان آلزایمر، امواجی که به جنگ زوال عقل می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدی تازه برای درمان آلزایمر، امواجی که به جنگ زوال عقل می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید