انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان به تعویق افتاد

به گزارش بانیما، تاریخ اعلام شده توسط کمیسیون انتخاباتی کشور پاکستان برای برگزاری انتخابات در گلگیت بلتستان تغییر کرد.

انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان به تعویق افتاد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان که قرار بود 18 اوت سال جاری برگزار گردد به تاخیر افتاد.

گزارش ها حاکی است با توجه به شرایط موجود و به احتمال قوی به دلیل انتشار ویروس کرونا در منطقه و ترس از شیوع گسترده تر آن تاریخ برگزاری انتخابات در گلگیت بلتستان تغییر کرد.

کمیسیون انتخاباتی پاکستان بدون اعلام تاریخ جدید برگزاری انتخابات در گلگیت بلتستان توضیح داد: انتخابات در ماه اوت برگزار نمی گردد و تاریخ جدید نیز به زودی اعلام خواهد شد.

به دنبال این اعلام بعضی از احزاب سیاسی پاکستان از جمله حزب نواز به تغییر تاریخ برگزاری انتخابات اعتراض نموده و آن را غیر قانونی دانستند.

مسئولین حزب نواز در منطقه گلگیت بلتستان ضمن مراجعه به دادگاه و تحویل دادخواست به نظر کمیسیون نظارت برانتخابات پاکستان اعتراض کردند.

لازم به ذکر است گلگیت بلتستان به دلیل شیعه نشین بود و قرار دریافت در مرز چین اهمیت زیادی دارد ولی از آنجا که یک ایالت رسمی پاکستان به حساب نمی آید مردم آن در مجلس ملی نماینده ندارند.

گلگیت بلتستان بخشی از کشمیر عظیم است که باید مانند دیگر نقاط آن معین تکلیف گردد و طبق قانون، انتخابات در این منطقه هر 5 سال یک بار برگزار می گردد.

در پاکستان برگزاری انتخابات به عهده دولت موقت است و چندی پیش رئیس جمهور پاکستان نخست وزیر موقت منطقه گلگیت بلتستان را برای برگزاری انتخابات تعیین نموده است.

.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10845

به "انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید