انواع دیوارپوش کناف

به گزارش بانیما، کناف ها در واقع پنل های گچی با روکش کاغذی هستند که هدف از به کارگیری انواع دیوارپوش کناف در بازسازی ساختمان ایجاد دکور زیبایی یا ایجاب سقف یا دیوار کاذب است.

انواع دیوارپوش کناف

کناف

کناف در واقع نام شرکت و برند آلمانی آن است که در ایران هم با همین اسم نمایندگی، تولید و ساخت دارد. کناف در واقع نسل جدیدی از گچ است اما مزایا بیشتری نسبت به گچ دارد. امروزه از انواع دیوارپوش کناف برای بازسازی ساختمان، دکوراسیون یا تغییر کابری فضا استفاده میشود.

دیوارپوش

مقایسه گچ و کناف

براساس کارایی مورد نظر شما جواب سوال متفاوت خواهد بود اما نزدیک به 90% پاسخ به این سوال کناف خواهد بود، زیرا کناف به علت مزایا بیشتر برنده مقایسه است. البته گچ هم مزایای خود را دارد و برای افرادی که کارهای صنعتی آنها را راضی نمی کند انتخاب بهتری خواهد بود.

محاسن کاربردی دیوار پوش کناف

از مزایا مهم انواع دیوارپوش کناف مقرون به صرفه بودن آن نسبت به گچ است. سرعت بیشتر در طراحی و نصب و اجرا ویژگی غیر قابل چشم پوشی استفاده از کناف است. اما رکن اصلی مهم که قرار است به آن اشاره کنیم امنیت بالاتر استفاده از کناف در برابر زلزله است، زیرا از وزن مرده ساختمان می کاهد و حداقل ده برابر نسبت به سازه گچی سبک تر است.

در زمان وقوع زلزله چناچه آسیب دیده و جدا شود هم حتی خطر کمتری نسبت به گچ به خاطر وزن سبک دارد. علاوه بر سبکی پانل کناف، نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم به گونه ای است که باعث کاهش نیروی زلزله می شود. با استفاده از نور پردازی میان کناف میتوان جلوه زیبایی به دیوار داد.

محاسن کناف

انواع دیوارپوش کناف طرح ها و رنگ های متفاوتی دارد. زیرا این سازه قابلیت رنگ آمیزی و اجرای انواع قوس و برش را دارا است و برای هر سلیقه و هر کاربردی پاسخی مناسب دارد. متریال کناف در برابر آتش سوزی مقاومتی حدود 3 ساعت دارا است.

با استفاده از این پوشش به راحتی میتوان به تاسیسات ساختمان دسترسی پیدا کرد و در زمان تعمیر ساختمان نکته حائز اهمیتی خواهد بود. نظافت این دیوار پوش ها هم با استفاده از دستمال خشک بسیار راحت خواهد بود. سهولت در اجرا و حداقل استفاده از نیروی انسانی و هزینه حمل ونقل کم سبب کاهش هزینه انواع دیوارپوش کناف شده است.

در مرحله اجرا و نصب کناف نیازی به استفاده از ملات گچ و خاک نیز

نمی باشد. با استفاده از دیوارپوش کناف میتوان عایقی برای صدا و با به کاربردن پشم سنگ میان کناف عایقی برای گرما هم ایجاد کرد.

معایب کناف

دیوارپوش کناف معایبی هم دارد. البته معایب آن به خاطر اجرا و نصب غلط آن است. کناف ها ضدآب نیستند و مقاومت خوبی نسبت به آب ندارند.

البته نوع ضد آب آن هم در بازار وجود دارد که مناسب استفاده در فضا های دارای رطوب است. از معایب دیگر کناف عدم مقاومت کافی در برابر ضربه است.

معایب کناف

این مشکل هم به راحتی با پوشاندن لایه ای از گچ روی دیوارپوش به راحتی مرتفع خواهد شد. انواع دیوارپوش کناف اگر که بعد از نصب دچار شکستگی و آسیب شود به راحتی با استفاده از بتونه کاری قابل ترمیم است. کناف کاری در بازسازی ساختمان شما میتواند،

گرد و خاک قابل توجهی که نیاز به نظافت حتی در نقاط دورتر از نصب ایجاد کند.

اگر از متریال خوبی برای اجرای دیوارپوش کناف استفاده نکنید انتظار عمر طولانی هم از دیوارپوش خود نداشته باشید. نکته مثبت معایب دیوارپوش کناف این است که اگر از ابتدا تیم متخصص همچنین متریال خوبی انتخاب کنید ریسک معایب آن بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: رویا مال
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9583

به "انواع دیوارپوش کناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع دیوارپوش کناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید