ایجاد راه آهن سریع السیر در دستور کار مازندران قرار گرفته است

به گزارش بانیما، استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگری استان باید مدیریت شده باشد گفت: ایجاد راه آهن سریع السیر در دستور کار واقع شده است.

ایجاد راه آهن سریع السیر در دستور کار مازندران قرار گرفته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، محمد اسلامی استاندار مازندران شامگاه آدینه 6 مهر در مراسم پاسداشت روز جهانی جهان گردی در جمع فعالان گردشگری با بیان اینکه مازندران باید به سمت گردشگری مدیریت شده برود، گفت: مازندران دارای میراث طبیعی ارزشمندی است و برای تقویت گردشگری این استان، این ظرفیت ها با برجسته شوند.

اسلامی با بیان اینکه برای تقویت گردشگری باید بین دستگاه های اجرایی میثاق نامه ای نوشته گردد اضافه نمود: با این میثاق باید متعهد شویم تا با یک انسجام عملکرد، شاخص های گردشگری را در مازندران ارتقا دهیم.

او افزود: وقتی می گوییم گردشگری به معنای فرصتی است برای ایجاد امید تازه و خاطره برای گردشگر و شرایط باید بگونه ای در استان فراهم گردد که گردشگر با خاطری امن و شاد استان را ترک کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اگر سرانه جهان از اقتصاد گردشگر 10 درصد باشد طبعا ایران نباید از این میزان کمتر باشد، ادامه داد: نوسان ارزی همواره در جهان وجود داشته و باید سیاست گذاری و جهت گیری ها بگونه ای باشد که بتوان آسیب های ناشی از این نوسانات کاهش یابد.

او با بیان اینکه دلپذیری محیط مازندران بستگی به سه عامل نظافت، انضباط و مبلمان شهری و ارائه خدمات دارد، گفت: برطرف گره های ترافیکی، کنترل سرعت و وضع ضوابط برای رانندگی پرخطر از جمله عواملی است که باید در شهرهای ساحلی مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی اعلام کرد: برای گردشگری مازندران باید برنامه تقویمی تدوین گردد زیرا اگر این اتفاق رخ دهد می توان گفت گردشگری مازندران مورد قبول است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه، این استان در حال حاضر با کمترین امکانات در بخش گردشگری روبرو است، گفت: مازندران دارای سه فرودگاه است اما کمترین پروازها در حال حاضر در آن انجام می گردد و در همین زمینه، تمامی امکانات برای یکی از فرودگاه های مازندران آماده شده و به زودی پروازهای آن از سر گرفته می گردد.

او با بیان اینکه ایجاد جاده استاندارد در مازندران احتیاج به سرمایه گذاری های هنگفت دارد، اضافه نمود: آزاد راه کناره رامسر تا گلوگاه در دستور کار قرار داشته و مکاتبات آن با راه و شهرسازی صورت گرفته و همچنین راه آهن سریع السیر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی این استان نیز در این مراسم، گفت: در نظر داریم آموزش پرسنل و توانمند سازی پرسنل را در دستور قرار داده و برای آن برنامه ریزی کنیم.

او با اشاره به نوسانات ارزی در کشور آن را بهترین فرصت برای جذب گردشگر دانست و اضافه نمود: مدیریت یکپارچه و آموزش گردشگری می تواند به رونق گردشگری مازندران یاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان بعضی ظرفیت های مازندران، گفت: گردشگری دریایی، گردشگری ورزشی و بسیاری از دیگر شاخه های گردشگری در مازندران علیرغم وجود پتاسیل های بسیار آن، یا وجود ندارد و یا بسیار کمرنگ است.

فرزانه رشد گردشگری استان مازندران را در گرو مساعدت و همکاری همه اداره ها دانست و اظهار داشت: گردشگری و تقویت آن در وضعیت فعلی مالی کشور ، می تواند از نظر ایجاد درآمد گل سر سبد باشد.

او با اشاره به وجود باغ 33 هکتاری رامسر، رودخانه چشمه کیله تنکابن، چشمه سورت ساری و محور عباس آباد به کلاردشت گفت: همه این ظرفیت ها می توانند با برنامه ریزی درست جهانی شوند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4341

به "ایجاد راه آهن سریع السیر در دستور کار مازندران قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد راه آهن سریع السیر در دستور کار مازندران قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید