ایجاد 10 قطب صنایع دستی در آذربایجان شرقی

به گزارش بانیما، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ایجاد 10 قطب صنایع دستی استان براساس پتانسیل هر منطقه به منظور برند سازی خبر داد.

ایجاد 10 قطب صنایع دستی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار گفت:از میان 90 صنعت دستی که در استان رواج دارد به ترتیب اهمیت و با انجام کار کارشناسی 10 صنعت دست برتر را با اولویت منطقه انتخاب کرده ایم و در نظر داریم با تمرکز به روی صنایع دستی منتخب زیر ساخت های لازم برای برند سازی را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع دستی است، اضافه کرد: با انتخاب کانون ها و متمرکز کردن عناوین برتر صنایع دستی در هر منطقه در تعامل با سایر دستگاهها امکانات لازم مانند بازارچه های صنایع دستی را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یکی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی را بازاریابی برای صنایع دستی در حوزه استانی، ملی و بین المللی عنوان و بیان نمود: برای نیل هدف اقتصاد بدون نفت باید تلاش کنیم تا صنایع دستی شاخص هر شهرستان با نام و نشان شایسته آن روانه بازارهای جهانی شود و آثار دست هنرمندان آذربایجان شرقی به تمام جهان شناسانده شود که علاوه بر ایجاد اشتغال، نقش خود را در کاهش وابستگی به در آمد نفت ایفا کنیم.

آبدار گفت: در راستای توانمندسازی هنرمندان و به منظور ترویج و توسعه صنایع دستی و در نهایت رونق فضای کسب و کار، آموزش های ویژه فعالان صنایع دستی در رشته های مورد نظر را با همکاری سازمان ها و تشکل های مردم نهاد دوره های تخصصی برگزار خواهیم کرد که دوره های بازاریابی و مشتری مداری به منظور ارتقا شرایط فروش و برندسازی را در راس کار قرار داده ایم.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7540

به "ایجاد 10 قطب صنایع دستی در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 10 قطب صنایع دستی در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید