این الگوریتم صحبت افراد را به یاری هوش مصنوعی تغییر می دهد

به گزارش بانیما، محققان چندین دانشگاه در پروژه ای مشترک، پیروز به توسعه نوعی الگوریتم دستکاری ویدئو شده اند که قادر است با تغییر متن، صحبت افراد را درون ویدئو تغییر دهد.

این الگوریتم صحبت افراد را به یاری هوش مصنوعی تغییر می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه های استنفورد، پرینستون، مرکز پژوهشی مکس پلانک و شرکت Adobe در پروژه ای مشترک، پیروز به توسعه نوعی الگوریتم دستکاری ویدئو شده اند که قادر است با تغییر متن، صحبت افراد را درون ویدئو تغییر دهد.

به گفته تیم پژوهش، متد جدید که بر مبنای هوش مصنوعی است با حفظ ساختار و ژست چهره افراد، دیالوگ های جدید را جایگزین متن صحبت قبلی نموده و خروجی آن، یک ویدئوی کاملاً طبیعی از سخنانی است که ویرایش شده اند.

الگوریتم مورد بحث برای دستکاری ویدئو ابتدا باید فایل اصلی را مورد تحلیل قرار دهد که برای این کار، در حال حاضر به حداقل 40 دقیقه ویدئو از صحبت های فرد مورد نظر احتیاج است. سیستم با دریافت فایل منبع، نحوه تلفظ و ادای کلمات شخص را یادگرفته و مدلی از سر وی ترسیم می نماید تا در فرایند دستکاری ویدئو، خروجی قابل باوری ارائه کند.

در مرحله بعد، متن صحبت جدید به الگوریتم داده می گردد که الگوریتم آن را با متن اصلی تطابق داده و در بخش هایی که تفاوت وجود دارد، حرکات لب و چهره فرد را تغییر و صدای جدید را هم روی ویدئو قرار می دهد. البته خروجی اولیه به خاطر اتصال تعداد زیادی قطعه ویدئویی کوتاه، تکه تکه به نظر می رسد که الگوریتم در این قسمت با استفاده از فیلتر هوشمند، خروجی نهایی را طبیعی می نماید.

لازم به ذکر است یکی از پیشنهادات تیم توسعه، نشان دار کردن ویدئوهای ویرایش شده (واترمارک) است که البته خلافکاران برای دور زدن چنین روش هایی همیشه راهی پیدا می نمایند و باید منتظر بود و دید که محققان چگونه از سوء استفاده ها جلوگیری خواهند کرد.

انتهای پیغام/

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3226

به "این الگوریتم صحبت افراد را به یاری هوش مصنوعی تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این الگوریتم صحبت افراد را به یاری هوش مصنوعی تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید