بازدید وزیر بهداشت از چند کارخانه فراوری لوازم پزشکی و دارویی مشهد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح سه شنبه در سفر به مشهد از چند واحد تولیدی در حوزه لوازم پزشکی و دارو در ای شهر بازدید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از چند کارخانه فراوری لوازم پزشکی و دارویی مشهد

وزیر بهداشت در این بازید ها که از شرکت های فراوریکننده ماشین بیهوشی و سی.تی.اسکن، گروه فراوریی وسایل پزشکی یکبار مصرف استریل ومرکز فراوری ایمپلنتهای اورتوپدی صورت گرفت از نزدیک در جریان فعالیت این مراکز نهاده شد.

شرکت ورید که توانسته 14 تا 16 درصد از سرنگ مورد احتیاج کشور را تامین کند در حوزه فراوری سرنگهای یکبار مصرف تزریقی دو و سه تکه، لوئر اسلیپ و لوئر لاک در سایزهای 2، 5، 10، 20، 50و 60 سی سی، سرنگ یکبار مصرف انسولین، سرنگ یکبار مصرف گاواژ، سرنگ خود تخریب AD و شرنگ یکبار مصرف دندانپزشکی فعالیت دارد. در این شرکت همچنین ست سرم تزریقی عملکرد به وسیله نیروی جاذبه، میکرو ست در دو اندازه 100و 150 سی سی، سوند نلاتوندر ، سوند فولی سه راه ، دستکش معاینه وینیل، گارد دهانی بنددار یکبار مصرف، تیوب ساکشن یکبار مصرف و انواع سرسوزن های یکبار مصرف فراوری و عرضه می گردد.

شرکت احیاء درمان پیشرفته نیز که وزیر بهداشت از آن بازدید کرد تا کنون 15 دستگاه سی تی اسکن فراوری نموده و ظرفیت اسمی آن، فراوری 120 دستگاه سی تی اسکن در سال است. قیمت دستگاه های فراوریی این شرکت که تنها فراوری کننده سی تی اسکن در کشور است، 25 درصد کمتر از قیمت مشابه خارجی است.

شرکت اسوه آسیا دیگر مرکری بود که قاضی زاده هاشمی از آن بازدید کرد. این شرکت از سال 87 و با تمرکز بر فراوری ایمپلنت های ارتوپدی و تجهیزات اسپاین و فک و صورت شروع به کار کرد و بخش جدید پودر های استخوانی آن نیز با انجام تحقیقات و آزمایشات گسترده با همکاری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی، راه اندازی شد. این شرکت 1300 نوع محصول و 180 نفر نیروی انسانی دارد و محصولات آن در 400 بیمارستان کشور، مورد استفاده قرار می گیرد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 669

به "بازدید وزیر بهداشت از چند کارخانه فراوری لوازم پزشکی و دارویی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر بهداشت از چند کارخانه فراوری لوازم پزشکی و دارویی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید