برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیای صنایع دستی در تبریز

به گزارش بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیای صنایع دستی در تبریز اطلاع داد.

برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیای صنایع دستی در تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه 5 تیرماه 99 ضمن اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی جغرافیای صنایع دستی در روزهای 3 و 4 تیرماه به مدت 16 ساعت توسط اکرم محمدی زاده، استادیار دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مرکز جهاد دانشگاهی استان برگزار گردید.

او در ادامه به مفاد آموزشی این دوره اشاره نمود و اضافه کرد: از مهم ترین مباحثی که در این کارگاه آموزشی مورد آنالیز نهاده شد توصیف واژه صنایع دستی، تعاریف متعدد و متنوع منتشرشده درخصوص صنایع دستی و همچنین زیبایی شناسی صنایع دستی، طبقه بندی مفهوم و هویت صنایع دستی و عوامل تأثیرگذار در ساخت و فراوری صنایع دستی معرفی گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه معرفی جغرافیای صنایع دستی 31 استان کشور با تأکید به سابقه صنایع دستی در استان را، از دیگر مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی بیان کرد و گفت: در ادامه این کارگاه دوروزه، نقش جغرافیای صنایع دستی در توسعه مالی اجتماعی جامعه و اثرات فراوری صنایع دستی بر اقتصاد ملی مورد آنالیز نهاده شد.

او بیان کرد: ازجمله مهم ترین موضوعات در عرضه صنایع دستی، رفتار خرید گردشگران و معیارهای انتخاب آن ها با تأکید بر جغرافیای صنایع دستی هر منطقه است که در این کارگاه مورد آنالیز و گفت وگو نهاده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10385

به "برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیای صنایع دستی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه آموزشی جغرافیای صنایع دستی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید