عظیم ترین استادیوم جهان در چین ساخته شد

به گزارش بانیما، تیم فوتبال گوانجو اورگارد چین کار ساخت یکی از بزرگترین استادیوم های فوتبال دنیا با ظرفیت 100 هزار جایگاه را شروع کرد.

عظیم ترین استادیوم جهان در چین ساخته شد

کار ساخت این ورزشگاه که قرار است از کمپ معروف بارسلونا اسپانیا عظیمتر باشد تا سرانجام سال 2022 به سرانجام می رسد برای ساخت این مجموعه ورزشی 12 میلیارد یوان (1.7 میلیارد دلار) اعتبار در نظر گرفته شده است.

ورزشگاه فوتبال گوانجو اورگراند (Guangzhou Evergrande) به طرح گل های نیلوفر آبی به عنوان نمادی از این شهر جنوبی که به عنوان شهر گل چین شناخته شده است ساخته می گردد.

این ورزشگاه حداقل برای مدتی عظیمترین ورزشگاه فوتبال دنیا خواهد بود تا زمانی که نیوکمپ بعد از توسعه مجدد خود به 105 هزار جایگاه گسترش یابد.

تیم فوتبال گوانجو با سرمربیگری فابیو کاناوارو کسی که ایتالیا را قهرمان دنیا کرد تا کنون هشت بار قهرمان لیگ برتر فوتبال چین و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است این تیم حدود 50 هزار طرفدار دارد.

دولت چین برای ترویج فوتبال در این کشور اقدامات زیادی انجام داده است که ساخت چندین ورزشگاه عظیم جدید در سراسر کشور یکی از این اقدامات است.

چین میزبان جام دنیای فیفا در 2021 فیفا و جام ملت های آسیا در سال 2023 است در حالی که شانگهای نیز علاقه مند به برگزاری المپیک است.

این ورزشگاه شامل 168 اتاق خصوصی، یک منطقه فیفا، یک منطقه ورزشکاران، یک منطقه رسانه ای و یک اتاق کنفرانس است.

تیم فوتبال گوانجو میخواهد بین سه تا پنج ورزشگاه دیگر با ظرفیت های 80 تا 100 هزار جایگاه در سراسر چین احداث کند تا از کمبود امکانات موجود در رقابت های دنیای جلوگیری کند.،ایرنا

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9031

به "عظیم ترین استادیوم جهان در چین ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین استادیوم جهان در چین ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید