بعید است قطعنامه ای در خصوص ونزوئلا در شورای امنیت به تصویب برسد

به گزارش بانیما، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد بسیار بعید است شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در خصوص تحولات اخیر ونزوئلا به تصویب برساند.

بعید است قطعنامه ای در خصوص ونزوئلا در شورای امنیت به تصویب برسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جری ماتیوس ماتجیلا نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد که کشورش یکی از پنج عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 2019 محسوب می گردد در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: هیچ قطعنامه ای در خصوص ونزوئلا تصویب نخواهد شد. متأسفانه در این زمینه اختلافات شدیدی وجود دارد. جالب اینجاست که طی سه هفته اخیر هیچ قطعنامه ای در خصوص ونزوئلا ارائه نشده است.

پیش از این گفته می شد آمریکا در حمایت از خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و روسیه در حمایت از دولت قانونی نیکلاس مادورو دو قطعنامه کاملاً متفاوت را به دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد نموده اند.

به رغم شدت دریافت اختلافات بین اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص نحوه واکنش به تحولات ونزوئلا، روز آدینه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت سازمان ملل سعی دارد در قضیه ونزوئلا مستقل و بی طرف عمل کند.

.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1918

به "بعید است قطعنامه ای در خصوص ونزوئلا در شورای امنیت به تصویب برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعید است قطعنامه ای در خصوص ونزوئلا در شورای امنیت به تصویب برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید