بوئینگ به سودجویی و عدم رعایت ایمنی متهم شد!

به گزارش بانیما، قانون گذاران آمریکایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ را به سودجویی و عدم رعایت مسائل ایمنی پرواز متهم کردند .

بوئینگ به سودجویی و عدم رعایت ایمنی متهم شد!

به گزارش خبرنگاران، بوئینگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های هواپیماسازی در دنیا در طول یک سال اخیر تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در بازه زمانی کوتاهی که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مسافران و خدمه پروازی شد، به شدت از سوی نهادهای نظارتی و دولتی در کشورهای مختلف علی الخصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار نهاده شد.

حالا به نظر می رسد که قانون گذاران آمریکایی شرکت بوئینگ را به عدم رعایت مسائل مربوط به ایمنی پرواز، پنهان کاری عمدی و سودجویی در مورد نواقص و معایب هواپیماهای بوئینگ 737 مکس متهم نموده اند.

بر اساس گزارش BBC، دنیس موییلنبرگ، مدیر اجرایی شرکت بوئینگ، که در مقابل نمایندگان کمیته تجاری سنای ایالات متحده حضور یافته بود، به نگرانی های سناتورهای آمریکایی در مورد تایید امنیت پرواز هواپیماهای مذکور پاسخ داد اما نتوانست آنها را قانع کند و در نهایت آنها بوئینگ را به ارتکاب اشتباهاتی جبران ناپذیر و ساخت تابوت های پرنده متهم نموده و گفتند که این هواپیماساز سودجویی را به ایمنی ترجیح داده است.

سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس که با فاصله چندماه رخ داد، در مجموع 346 نفر را به کام مرگ کشاند و بدون شک نام آن در فجیع ترین حوادث هوایی ثبت خواهد شد.

از آنجاکه دو فروند هواپیمای مدل بوئینگ 737 مکس در طول یک سال اخیر بدون هیچ دلیل معلوم و مشخصی سقوط نموده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده و از بین رفته اند، بسیاری از کشورها و ایرلاین های دنیا بعد از دومین حادثه سقوط پرواز و فعالیت این مدل خاص از هواپیما را ممنوع اعلام نموده و یا به حالت تعلیق درآورده اند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5981

به "بوئینگ به سودجویی و عدم رعایت ایمنی متهم شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ به سودجویی و عدم رعایت ایمنی متهم شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید