تشریح جزئیات حمایت های کرونایی یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی

به گزارش بانیما، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز به عنوان یکی از عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکت های دانش بنیان و فناور به تشریح حمایت های این صندوق از واحدهای فناور در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

تشریح جزئیات حمایت های کرونایی یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مریم قدیری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز درباره فعالیت این صندوق در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: موسسه ما همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در سه دسته کلی کیت های تشخیصی، مواد ضدعفونی کننده و دارو مشغول به فعالیت شد.

وی درباره فعالیت این صندوق در زمینه تولید کیت های تشخیصی ویروس کرونا گفت: ما بر اساس فراخوان تولید کیت تشخیص ویروس کرونا که توسط کمیته تشخیص آزمایشگاهی قرارگاه کنترل و مراقبت کرونا وزارت بهداشت اعلام شد، در این فراخوان شرکت کردیم و طی دو جلسه حدود 50 تیم از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت هشت شرکت برای تولید انتخاب شدند. صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز در واقع به عنوان بازو و ارزیاب مالی در جلسات مذکور حضور بهم رساند.

قدیری اضافه نمود: البته ما به طور جداگانه نیز جلساتی را با شرکت های منتخب برگزار کرده و سه شرکت در حوزه کیت تشخیص و دو شرکت در حوزه کیت استخراج انتخاب کردیم. در نهایت نیز شرکت پایش ژن راستی در حوزه کیت استخراج و شرکت فناوری بن یاخته را در حوزه کیت تشخیصی جمعا به مبلغ 40 میلیارد ریال مورد حمایت مالی قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز با اشاره به اینکه این صندوق از شرکت های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده نیز حمایت کرده است، گفت: ما پس از شناسایی ظرفیت­ های تولید در حوزه مواد ضدعفونی کننده برای مصارف عمومی و بهداشتی، در مجموع از هفت شرکت شناسایی شده جمعا به مبلغ 470 میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات سرمایه در گردش حمایت کردیم.

وی درباره حمایت صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز از حوزه ساخت تجهیزات پزشکی در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: با توجه به درگیر شدن سیستم تنفسی بیماران کرونایی و نیاز به اکسیژن، این صندوق با شناسایی واحد تولید کننده دستگاه اکسیژن ساز -که در این زمینه تحریم نیز هستیم- به حمایت مالی از این واحد پرداخت و در مجموع مبلغ 40 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تولید 2500 دستگاه به این شرکت پرداخت کرد.

قدیری درباره حمایت این صندوق از حوزه تولید دارو برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: در این زمینه ما استعلامات و بررسی های مورد نیاز برای تخصیص صحیح منابع برای موضوع کووید 19 را با وزارت بهداشت انجام داده ایم و به محض دریافت تاییدیه های لازم، از واحدهای تولیدکننده دارو نیز حمایت خواهیم کرد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8497

به "تشریح جزئیات حمایت های کرونایی یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات حمایت های کرونایی یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید