تصویب کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف، شوخی هاشمی با اعضاء

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه نوبت عصر شورای شهر تهران در جریان آنالیز ماده 64 سوم توسعه شهر تهران پیشنهاد حذف استفاده از کیسه های پارچه ای (که در ماده 64 بر استفاده از آن تاکید شده بود) را عنوان نمود.

تصویب کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف، شوخی هاشمی با اعضاء

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت: در مصوبه شورای سوم شهر تهران فروشگاه شهروند ملزم شده است که از مواد پلاستیکی استفاده نکند. وی اضافه نمود: همچنین در دوره گذشته شورای شهر در شورای شهر تصویب شد که در جاهایی که شهرداری یاری می نماید از جمله عزاداری سیدالشهدا از لوازم پلاستیکی تجدید پذیر استفاده گردد. مسجدجامعی تاکید نمود: اگر می خواهیم پیگیری کنیم باید مصوبات دوره های گذشته شورای شهر را پیگیری و اجرا کنیم و این بند همتراز سایر مواد برنامه 5 ساله نیست. شهربانو امانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع گفت:بیشتر پیشنهادات برنامه ای نیست بلکه پروژه ای است.

او ادامه داد: استفاده از کیسه پلاستیکی موضوعی فرهنگی است که باید برای عدم استفاده از آن فرهنگ سازی گردد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به شوخی خطاب به امانی گفت: اتحادی نانوشته میان شما و آقای مسجد جامعی شکل گرفته است.

او در این خصوص نیز تاکید نمود که در دنیا برای کارهای ضد محیط زیستی مالیات مشخص می نمایند. وی اضافه نمود: برای مثال برای استفاده از سوخت فسیلی و استفاده از کیسه پلاستیکی مالیات مشخص می گردد.

محسن هاشمی همچنین خطاب به اعضای شورا گفت: امروز دوپینگ نموده اید که این میزان پیشنهاد می دهید. محمدعلی خانی رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی تهران نیز با بیان اینکه نمی توان استفاده از کیسه های پلاستیکی را به طور مطلق، حذف کرد، گفت: باید در برنامه به جای استفاده از کیسه پلاستیکی جایگزین کیسه های پلاستیکی درج گردد.

وی مطرح نمود: باید کیسه هایی استفاده گردد که از مواد تجزیه پذیر تهیه می شوند.

بر اساس ماده 64 برنامه سوم توسعه شهرداری تهران نباید از ظروف یکبار مصرف در شهرداری و سازمان ها و شرکت تابعه استفاده نمایند. همچنین شهرداری تهران به شناسایی وضع موجود مصرف کیسه های پلاستیکی و کاهش 20 درصدی مصرف این کیسه ها در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار ملزم شده است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1602

به "تصویب کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف، شوخی هاشمی با اعضاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف، شوخی هاشمی با اعضاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید