توصیه&zwnj های مهم و کاربردی پیش از مهاجرت به یونان، عکس

به گزارش بانیما، آیا به فکر اقامت دائمی در یونان هستید؟ فرقی نمی کند که برای یافتن فرصت های بهتر زندگی یا کار به این کشور مهاجرت می کنید، ضروری است تا بیشتر با یونان و فرهنگ محلی در این کشور آشنا شوید. این مقاله به شما کمک می کند تا برای اقامت با خیالی راحت و بدون نگرانی راهی این کشور در حاشیه دریای مدیترانه شوید.

توصیه&zwnj های مهم و کاربردی پیش از مهاجرت به یونان، عکس

همه چیز در مورد پول

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید این است که پرداخت ها در یونان همگی به صورت نقدی انجام می شود. هتل ها و رستوران ها کارت های اعتباری می پذیرند، اما این امکان برای کسب وکارهای کوچک، کافه ها، تاکسی ها، دکه ها و دست فروشان خیابانی وجود ندارد. به سبب نظارت های مالی فراوان در سال های اخیر، توسعه اندکی در این زمینه رخ داده است، بنابراین بهتر است تا همواره پول نقد به همراه داشته باشید. دستگاه های خودپرداز در هرکجای شهر و مراکز خرید اصلی آماده پرداخت وجه نقد به شما هستند.

یک سیب بخورید تا از بیماری در امان باشید

اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید، بهتر است به فکر تهیه بیمه های درمانی خصوصی باشید، زیرا سیستم سلامت و بهداشت ملی این کشور زیاد کاربردی نیست. بیمه دولتی این کشور رایگان است و تنها بیماری های کوچک را پوشش می دهد؛ اما شما باید برای مراقبت از خود در برابر بیماری های جدی تر، به سراغ بیمه های خصوصی بروید.

زبان بیاموزید

یونانی ها با مهاجرانی به زبان های دیگر، به خصوص انگلیسی یا آلمانی، رفتار خوبی دارند، اما آن ها همواره در برخورد با یک غیریونانی که تلاش دارد به زبان آن ها صحبت کند، مهربان هستند. هیچ انتظاری از شما برای برقراری یک مکالمه دقیق و صحیح در مورد شرایط سیاسی در خاورمیانه یا صحبتی طولانی در مورد فلسفه وجود ندارد، بلکه یک صبح به خیر یا عصر به خیر ساده و استفاده از عبارات مؤدبانه در طول روز کفایت می کند. به علاوه، آشنایی با الفبای یونانی کمک فراوانی به شما در موقعیت های گوناگون خواهد کرد.

یک عادت بد

یونانی ها یک عادت خیلی بد دارند؛ آن ها اهل سیگار کشیدن هستند؛ خیلی هم زیاد. در گذشته سیگار کشیدن در مکان های بسته قانونی بود، اما به موجب قوانین جدید، استعمال دخانیات در مکان های عمومی ممنوع است. شما به سرعت درخواهید یافت که این قانون توسط بسکمک رعایت نمی شود و در حالی که بسکمک از کافه ها و رستوران ها شروع به اعمال قانون استعمال دخانیات تنها در اماکن روباز کرده اند، نمی توان یونانی ها را از سیگار کشیدن در فضاهای بسته منع کرد. خبر خوب این است که هوا تقریباً در نیمی از سال در یونان گرم است و می توان بیشتر زمان خود را در فضاهای باز سپری کرد و نگران دود سیگار نبود.

تولدها و روزهای سال

در یونان، به مانند دیگر کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، انتظار می رود که در انتهای برگزاری جشن تولد یک دختر یا پسر در یک مکان عمومی با حضور دیگران، مقداری پول به افراد حاضر پرداخت شود. همین امر در مورد روزهای مختلف سال نیز صادق است. بر اساس سنت یونانی، تقریباً هر روز از سال به نام یک راهب مقدس یا شهید مسیحی نام گذاری شده است. یونانی ها هرگز این روزها را فراموش نکرده و به دوستان، اقوام و گاهی همکاران خود تلفن می زنند. این پرداخت ها معادل رسم عیدی دریافت در کشور ایران است.

یک سیفون بزرگ

سیستم فاضلاب در یونان کاملاً ابتدایی است و طبق قانون نباید دستمال توالت را وارد سیستم فاضلاب کرد. بلکه یک سطل زباله برای انداختن این دستمال در سرویس های بهداشتی تعبیه شده است. شاید اندکی زمان ببرد تا به این موضوع عادت کنید، اما به سرعت آن را خواهید پذیرفت.

آشنایی با خیابان ها

آتن خانه جدید شماست. پس از اینکه تصمیم گرفتید در کجای شهر ساکن شوید، زمان آن فرارسیده تا اطراف محل زندگی خود را بشناسید. اگر قصد استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را دارید، یک نقشه تهیه کرده و موقعیت نزدیک ترین ایستگاه مترو، تراموا، اتوبوس و اتوبوس برقی را پیدا کنید. با توجه به میزان استفاده خود از این وسایل، خرید یک بلیط ماهانه می تواند بهترین راهکار باشد؛ زیرا به شما امکان دسترسی نامحدود با وسایل حمل ونقل به تمامی نقاط آتن (به جز فرودگاه) را می دهد. توجه داشته باشید که از سال 2017 به بعد بلیط های کاغذی کاملاً از سطح شهر جمع آوری شده و جای خود را به بلیط های الکترونیکی داده اند. اگر قصد رانندگی در آتن را دارید، مراقب رانندگان یونانی باشید. آن ها گاهی بی احتیاط می شوند و اصلاً به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی گذارند. به علاوه یافتن یک جای پارک در مرکز آتن می تواند یک دستاورد بزرگ تلقی شود؛ بنابراین به هنگام رانندگی در این شهر خود را به سلاح صبر مجهز کنید.

حلقه اطراف خود را گسترش دهید

گاهی دور بودن از وطن می تواند سخت باشد. به همین خاطر نیاز است حلقه اطرافیان خود در کشور مقصد را گسترش کمی گسترش دهید. همکاران یا همسایه ها می توانند دوستان خوبی برای شما باشند، اما بهتر است توازن مناسبی میان محلی ها و مهاجران برقرار شود. ابزارهایی چون میت آپ (MeetUp)، اِکسپَت آتنز (XpatAthens) یا اینترنیشنز (InterNations) گزینه های بسیار خوبی برای آشنایی با افراد هم فکر یا دیگر مهاجران در نزدیکی محل اقامت شما هستند.

ساعات اداری را بشناسید

ساعات اداری برای مراکز دولتی یا خصوصی در یونان متفاوت است و حتی شهر به شهر یا روستا به روستا تفاوت دارد؛ اما طبق یک قانون کلی، ساعات کاری در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه برای فروشگاه ها در مرکز شهرهای بزرگ از 9 صبح تا 9 شب است. با این حال، روز به دو بخش تقسیم می شود؛ 9 صبح تا 2:30 بعدازظهر و 5:30 بعدازظهر تا 9 شب. در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و شنبه، ساعات اداری از 9 صبح تا 3 بعدازظهر است. به علاوه فروشگاه ها در روزهای یکشنبه تعطیل هستند. این قانون در مورد مراکز توریستی شهر صادق نیست و می توان دید که بسکمک از فروشگاه ها تا ساعات پایانی شب باز هستند.

شبیه به یک آتنی قهوه بنوشید

اگر عاشق قهوه هستید، باید بدانید که شانس با شما یار بوده، زیرا یونان به کشور قهوه خورها معروف است. شما فقط باید بیاموزید که چگونه در کافی شاپ های فراوان شهر سفارش قهوه دهید. اول از همه، باید بدانید که قهوه ها در آتن می توانند داغ (zesto) یا سرد (frio) باشند. سپس باید نوع قهوه (کاپوچینو، اسپرسو، قهوه فوری یا قهوه یونانی) و میزان شیرینی آن را مشخص کنید. اسکتو (sketo) به معنای قهوه بدون شکر، متریو (metrio) به معنای قهوه با شکر متوسط و گلیکو (gliko) به معنای قهوه شیرین است. شاید در ابتدا سخت به نظر برسد، اما وقتی که سفارشتان بر روی میز قرار گرفت، حس یک ابرقهرمان به شما دست می دهد.

شهر خود را بشناسید

به عنوان یک شهروند جدید، نیاز است شهر محل اقامت خود را بشناسید. بله. آتن شهری پر سروصدا است. این شهر گاهی پرآشوب به نظر می رسد و لزوماً همواره زیبا نیست؛ به علاوه گیج کننده هم است. شاید جست وجو در وب سایت های گردشگری بتواند به شما در کشف این شهر و بارها عاشق آن شدن، کمک فراوانی کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13342

به "توصیه&zwnj های مهم و کاربردی پیش از مهاجرت به یونان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه&zwnj های مهم و کاربردی پیش از مهاجرت به یونان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید