تولد پرسپولیس، یکه تازی قلعه نویی

به گزارش بانیما، هفته چهارم رقابت های لیگ برتر ایران عصر روز گذشته با انجام سه دیدار کلید خورد که در حساس ترین بازی، پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی، در ورزشگاه آزادی از سد شهرخودرو گذشت. شاگردان یحیی گل محمدی که پیش از این بازی به دلیل کم گل زدن مهاجمان حسابی تحت فشار قرار گرفته بودند، در این دیدار سرحال تر از تقابل های قبلی نشان دادند و با سه گل رقیب مشهدی را از پیش رو برداشتند. پرسپولیس که از سه بازی قبلی دو تساوی و یک پیروزی در کارنامه ثبت کرده بود، با این برد، دومین پیروزی اش در لیگ را جشن گرفت و حالا با کسب هشت امتیاز، به رده بالای جدول رسید.

تولد پرسپولیس، یکه تازی قلعه نویی

برای بازی با شهرخودرو، یحیی گل محمدی تلاش کرده بود با ماکتی از ترکیب مورد نظرش برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود؛ او که وحید امیری و احسان پهلوان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، مثل بازی قبلی این دو بازیکن تأثیرگذار را روی نیمکت نشاند تا امید عالیشاه و آرمان رمضانی از ابتدا در ترکیب بازی کنند.

اگرچه عالیشاه در این دیدار پرجنب و جوش نشان داد و هواداران پرسپولیس را امیدوار کرد، ولی فرصت سوزی های آرمان رمضانی دوباره کاری کرد تا نگرانی ها افزایش یابد؛ مهاجمی که همین تابستان از سایپا به پرسپولیس آمده، در دیدار برابر شهرخودرو دو موقعیت مسلم گل زنی را هدر داد. البته سرخ های تهرانی خوش شانس بودند که دوباره از روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند؛ این بار سیدجلال حسینی با یک ضربه سر، گل اول را زد تا هم گره بازی باز شود و هم هفتمین گلش با پیراهن پرسپولیس را زده باشد.

در ادامه با تعویض های گل محمدی فرایند بازی برگشت و پرسپولیس دو بار دیگر، این بار در جریان بازی، توسط احمد نوراللهی و میلاد سرلک به گل رسید. اگرچه این تیم می توانست چند بار دیگر هم دروازه شهرخودرو را باز کند، ولی با همین نتیجه، پرسپولیس تا به الان پرگل ترین بازی فصلش را به ثبت رسانده و با احتساب نتایجی که در هفته اول رقم خورد، یکی از چند دیدار پرگل رقابت های لیگ تا همین جا را رقم زده است؛ هرچند هنوز هم تنها نکته منفی برای تیم یحیی و پرسپولیس این است که مهاجمانش گل نزده اند! سه گل از چهار گل پرسپولیسی ها در این فصل توسط هافبک ها و یک گل هم توسط مدافعان این تیم زده شده است.

به هر روی، پرسپولیس با تولدی دوباره از دیدار برابر شهرخودرو، اعتماد ازدست رفته را پیدا کرده و کم کم مهیای دیدار حساس فصل در فینال لیگ قهرمانان آسیا می شود؛ آن ها باید 29 آذر در قطر، به مصاف کننده شرق آسیا بفرایند. تا آن زمان شاگردان یحیی گل محمدی دو دیدار دیگر هم برگزار می کنند؛ یکی روز یکشنبه هفته آینده برابر نساجی در مازندران و دیگری روز 22 آذر برابر ذوب آهن. بعد از آن دیدار، پرسپولیس به قطر می رود تا مهیای فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

به غیر از پرسپولیس، روز گذشته دو تیم مدعی دیگر هم به مصاف رقبا رفتند؛ اولی گل گهر بود که در تبریز به مصاف ماشین سازی رفت و دیگری هم فولاد بود که در خانه از تیم آلومینیوم اراک پذیرایی کرد. بازی اول اهمیت بیشتری داشت، چون گل گهر در این فصل با امیر قلعه نویی نشان داده علاقه ای به شکست خوردن ندارد؛ آن ها که از سه بازی قبلی شان با هفت امتیاز در صدر جدول بودند، در دیدار روز گذشته هم با یک گل از سد ماشین سازی گذشتند تا اولین تیم لیگ برتر بیستم لقب بگیرند که امتیازاتشان را دورقمی می کنند! شاگردان قلعه نویی حالا از چهار بازی 10 امتیازی هستند و خیالشان راحت است که دست کم تا هفته آینده صدرنشین لیگ برتر ایران باقی می مانند.

برخلاف گل گهر که در تبریز به برد ارزشمندی رسید، فولاد از بازی خانگی اش استفاده نکرد و با ثبت تساوی بدون گل برابر رقیب اراکی، به سومین تساوی اش در این فصل رسید. آن ها البته در هفته دوم پیروز شدند استقلال را 2 بر یک شکست دهند.

استقلال بدون دیاباته به دنبال برد

بازی های هفته چهارم امروز با برگزاری چهار دیدار دیگر پیگیری می شود که تقابل پیکان با استقلال، حساسیت زیادی برای بالای جدول دارد. استقلال از سه بازی قبلی اش در لیگ، دو برد و یک شکست دارد و حالا در صورت رجحان در بازی امروز، جایگاه دومی اش در جدول را تثبیت می کند. البته این تیم برای این دیدار چندان هم بی مشکل نیست؛ محمود فکری، سرمربی استقلال، به دلیل الفاظی که بعد از شکست برابر فولاد بر زبان آورد، با محرومیت یک جلسه ای روبه رو شده و در این دیدار نمی تواند روی نیمکت بنشیند.

از سوی دیگر، شیخ دیاباته، یکی از بهترین مهاجمان استقلال هم در تمرینات این تیم آسیب دیده و نه تن ها این بازی، بلکه دو دیدار بعدی استقلال را هم از دست می دهد. هرچند محمود فکری در سه بازی اخیر به ترکیب مهدی قائدی - ارسلان مطهری اعتقاد بیشتری داشته، ولی نبودن شیخ دیاباته می تواند دست او برای اعمال تغییرات در خط حمله را بسته تر کند؛ ضمن اینکه فرشاد اسماعیلی، دیگر هافبک تأثیرگذار این تیم هم روز گذشته در تمرینات گروهی شرکت نکرده و به نظر می رسد این بازی را از دست بدهد. به غیر از این موارد، تقابل با تیم های مهدی تارتار چندان کار راحتی نیست؛ سرمربی این روز های پیکان از سه بازی قبلی یک شکست، یک برد و یک مساوی دارد و از این موضوع ناراحت می شود که تیمش پیش از برگزاری بازی با استقلال، بازنده تلقی شود. او می گوید تفکراتش همیشه برای رسیدن به سه امتیاز بازی است و بسته به رقیبی که قرار است روبه رویش ظاهر شود، ممکن است استراتژی اش را عوض کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13277

به "تولد پرسپولیس، یکه تازی قلعه نویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد پرسپولیس، یکه تازی قلعه نویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید