تکمیل سد خاییز 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

به گزارش بانیما، تکمیل سد خاییز یکی از طرح های مصوب سفر رئیس جمهور در اسفند 97 به استان بوشهر است. طرحی که برای تکمیل، 700 میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

تکمیل سد خاییز 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد

به گزارش خبرنگار از ، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در جریان بازدید مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار از روند ساخت سد خاییز تنگستان، گفت: این سد با هدف تامین آب بخش کشاورزی، تأمین حقابه های زیست محیطی رودخانه خاییز و کنترل سیلاب در حال ساخت است.

علی محمدی اضافه نمود: این سد با آبیاری 681 هکتار از نخلستان های زیر پوشش شبکه آبیاری اَهرَم، موجب افزایش بهره وری آبیاری و افزایش کیفیت محصولات می گردد.

او با اشاره به مشخصات فنی سد خاییز، اعلام کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی و ارتفاع 36 متر، مخزنی به حجم 15.6 میلیون مترمکعب دارد و سالانه چهار میلیون مترمکعب آب آن، در اختیار مدیران بخش آب قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به اهمیت ساخت شبکه انحراف آب سد، گفت: گالری انحراف آب سد خاییز به طول 210 متر تکمیل شده است و فرازبند 12 متری آن نیز پیشرفت 75 درصدی دارد.

محمدی اضافه نمود: اعتبار مورد احتیاج برای اجرای این طرح، 700 میلیارد ریال برآورد می گردد که با توجه به قرار دریافت این طرح در طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری، تامین اعتبار آن روند مناسبی دارد.

او با اشاره به پیشرفت 35 درصدی ساخت سد خاییز، بیان کرد: با روند کنونی تامین اعتبار، تا خاتمه سال آینده امکان آبگیری و در سال 1400 امکان بهره برداری از آن وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز روند اجرای طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال جاری، 250 میلیارد ریال برای پیشبرد این سد، تخصیص داده شده است.

مهرداد ستوده اعلام کرد: با تکمیل و آبگیری سد خاییز، اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان تنگستان بهبود خواهد یافت.

شهرستان تنگستان پس از دشتستان، بیشترین خرمای استان بوشهر را فراوری می نماید.

ک

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5604

به "تکمیل سد خاییز 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل سد خاییز 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید