ثبت جهانی جنگل های هیرکانی فرصتی برای توسعه گردشگری گلستان است

به گزارش بانیما، استاندار گلستان با اشاره به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو آذربایجان به عنوان سومین اثر جهانی ثبت شده استان، اظهار کرد: باید از این فرصت ارزشمند برای توسعه ظرفیت های گردشگری استان و شناخت توانمندی های استان به گردشگران بهره برداری کنیم.

ثبت جهانی جنگل های هیرکانی فرصتی برای توسعه گردشگری گلستان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، هادی حق شناس اعلام نمود: قطعا در ثبت دنیای جنگل های هیرکانی هم تهدیداتی نهفته است و هم فرصت هایی دارد.

وی اضافه کرد: ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین منابع طبیعی باید علاوه بر حفاظت از عرصه های جنگلی موجود، برای توسعه و گسترش آن کوشش نمایند.

حق شناس توضیح داد: باید یک برنامه مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای احیای این جنگل ها داشته باشیم تا بتوانیم آن را به آیندگان تحویل دهیم.

وی ادامه داد: همچنین ثبت انجام شده فرصتی برای کشور است زیرا نام ایران یک بار دیگر به عنوان تاریخ کهن در میان کشورهای دنیا مطرح شد و از این پس هر تحقیقی در هر کجای دنیا با موضوع جنگل های هیرکانی انجام گردد، در کنار نام ایران، نام گلستان مطرح خواهد شد.

استاندار گلستان یادآور شد: ما در این استان هم ظرفیت دریا و هم ظرفیت جنگل داریم که از هر دوی این فرصت ها استفاده مطلوب خواهیم کرد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3635

به "ثبت جهانی جنگل های هیرکانی فرصتی برای توسعه گردشگری گلستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی جنگل های هیرکانی فرصتی برای توسعه گردشگری گلستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید