جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در جلسه امروز ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره کنکور، جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش مورد آنالیز نهاده شد.

جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، منصور کبکائیان گفت: در صد و سی هشتمین جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور مباحث مختلفی از جمله بحث نظام رتبه بندی QS مطرح شد که در این رتبه بندی 10 دانشگاه برتر دنیا معرفی شده بودند و خوشبختانه دانشگاه های ایران در این رتبه بندی در صندلی خوبی قرار گرفتند.

وی گفت: دومین بحث مطرح شده در این جلسه کرونا و فراوری علم بود که تعداد مقالات منتشر شده پژوهشگران کشور در مورد کرونا در سال 2020، هزار و 884 مقاله است.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به این که ساماندهی نظام سنجش و پذیرش یکی از موضوعات مهم این جلسه بوده است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور باید به این موضوع بپردازند.

آقای کبکائیان اضافه کرد: در این جلسه هشت سیاست درباره نظام سنجش و پذیرش (کنکور) در کمیسیون علم و آموزش این ستاد مطرح شد که مهمترین آن مربوط به جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش است و براساس این سیاست باید سطح علمی طبق فرآیندی معین و فرآیند پذیرش از سنجش جدا گردد تا جایی که پیشنهاد هایی در مورد برگزاری امتحان در دو نوبت در سال مطرح شد.

وی ادامه داد: البته داشتن کف نمره برای داوطلبان مطرح است، ولی باید سنجش تک بعدی و مسابقه ای کنار گذاشته گردد و سنجش باید در سطوح بالا با خلاقیت و عمق یادگیری اجرا گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای کبکائیان گفت: این سیاست ها در جلسات بعدی نقشه جامع علمی کشور مورد آنالیز قرار می گیرد و معین تکلیف خواهد شد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12960

به "جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید