جنگ تجاری واشنگتن و پکن ، شرکت های آمریکایی را به هند می کشاند

به گزارش بانیما، تهران - خبرنگاران - در پی اعمال تعرفه های مالیاتی واشنگتن و پکن بر کالاهای یکدیگر، حدود 200 شرکت آمریکایی که به دنبال فرصتی برای یافتن کشور جایگزین برای شرکت هایشان در چین هستند، تصمیم دارند تا پس از انتخابات ریاست جمهوری هند پایگاه های تولیدی خود را از چین به هند منتقل نمایند.

جنگ تجاری واشنگتن و پکن ، شرکت های آمریکایی را به هند می کشاند

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از موکش اقی رئیس انجمن راهبردی مشارکت ایالات متحده و هند نوشت، شرکت های آمریکایی با آنها در خصوص چگونگی راه اندازی جایگزینی مناسب توسط سرمایه گذاری در هند به جای چین، صحبت کردند.

به گفته او، توصیه انجمن استراتژیک مشارکت ایالات متحده و هند به دولت جدید هند تسریع روند اصلاحات و شفاف سازی در روند تصمیم گیری ها است.

وی در پاسخ به دستور کار دولت جدید برای جذب سرمایه پیشنهاد داد که دهلی نو احتیاج به سرعت بخشیدن به اصلاحات دارد و باید در روند این اصلاحات شفاف سازی صورت گیرد.

ما باید از چگونگی جذب این شرکت ها آگاهی پیدا کنیم و این شامل تمامی موارد از جمله راه های زمینی، مسائل گمرکی و بتبدیل شدن به بخشی از زنجیره تامین جهانی است، که مسائلی کلیدی هستند.

آمارنشان می دهد حدود یک چهارم از شرکت های آمریکایی که در چین حضور دارند، به روابط تجاری با چین بدبین هستند و احتمال می دهند که طرح های سرمایه گذاری خود را برای مدتی معوق سازند و89 درصد شرکت ها درباره روابط تجاری دوجانبه با چین بدبین هستند.

تعرفه های گمرکی که آمریکا و چین بر محصولات یکدیگر وضع نموده اند، بسیاری از شرکت های آمریکایی را با افزایش هزینه های فراوری روبرو ساخته است و این موضوع متقابلا بر تقاضای مصرف کنندگان نیز تاثیر می گذارد به صورتی که حتی بعضی شرکت های آمریکایی به تعدیل نیرو شده اند.

از این رو شرکت های آمریکایی هرچه سریع تر به دنبال یافتن جایگزینی برای برای کارخانه های فراوریی خود در چین هستند.

**آساق**9470**1663**

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2692

به "جنگ تجاری واشنگتن و پکن ، شرکت های آمریکایی را به هند می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری واشنگتن و پکن ، شرکت های آمریکایی را به هند می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید