خبرنگاران اوج شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تا هفته نخست اردیبهشت پیش بینی می گردد

به گزارش بانیما، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس منحنی شیوع ویروس کرونا در استان و تحلیل های تخصصی، پیش بینی می گردد اوج شیوع ویروس کرونا در استان تا هفته نخست اردیبهشت باشد.

خبرنگاران اوج شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تا هفته نخست اردیبهشت پیش بینی می گردد

مجید شیرانی روز سه شنبه در ارتباط ویدیویی رییس جمهوری با استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه نمود:منحنی شیوع ویروس کرونا در این استان، تپه ای شکل با انحنای کم است و بر اساس این نمودار ، می توان گفت در چنین شرایطی، اوج شیوع ویروس کرونا 4 تا 6 هفته به طول می انجامد.

وی ادامه داد: از همین رو از آنجا که اوج شیوع ویروس کرونا در استان از هفته آخر اسفند آغاز شد، پیش بینی می گردد اوج شیوع این ویروس تا هفته نخست اردی بهشت تداوم داشته باشد.

شیرانی، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از استان های با شیوع کم ویروس کرونا به شمار می رود، توضیح داد: این موضوع مرهون همراهی و همکاری مردم و انجام اقدامات پزشکی و بهره گیری از تخصص و تجربه استادان و خلاقیت دانشجویان رشته پزشکی در استان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود:با شیوع ویروس کرونا در استان، در ابتدا کمیته علمی مقابله با کرونا در دانشگاه تشکیل و در آن مدل های مختلف شیوع و روش های مقابله با آن را را ترسیم شد.

شیرانی توضیح داد: تهیه و توزیع موادگندزدا و شدت بخشی به آموزش های عمومی، راه اندازی سامانه های ارتباط مردمی، تمرکز بر خدمات رسانی به مردم در سطح یک و اجتناب از مراجعات غیرضروری به بیمارستان ها، بیماریابی فعال و اهتمام جدی در بحث غربالگری از جمله اقداماتی است که سبب شد شیوع ویروس کرونا در استان تحت مدیریت و کنترل قرار گیرد.

وی، زیرساخت ها به نسبت مطلوب را از دیگر عوامل موفقیت این استان در مدیریت شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: زیرساخت هایی که در طرح تحول سلامت شکل گرفت در این حوزه نیز یاری بسزایی نموده است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8709

به "خبرنگاران اوج شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تا هفته نخست اردیبهشت پیش بینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اوج شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تا هفته نخست اردیبهشت پیش بینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید