خبرنگاران تولید 10 رقم بذر گندم در پارس آبادمغان

به گزارش بانیما، اردبیل - خبرنگاران - فرماندار پارس آباد مغان گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید بذر کشور امسال بیش از 10 هزار تن بذر گندم تولید خواهد کرد.

خبرنگاران تولید 10 رقم بذر گندم در پارس آبادمغان

عدالت حاجی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از تولید 10 رقم بذر نمونه گندم در این شهرستان توسط 6 شرکت فعال تولید بذر خبر داد و اضافه نمود: این منطقه قطب تولید بذر کشور است.

وی با اشاره به تولید بخش عمده ای از بذرهای ذرت و سورگوم کشور توسط تولیدکنندگان نمونه این شهرستان گفت: بذرهای تولیدی گندم تحت نظارت های سازمان جهاد و مرکز تحقیقات تولید و نیازهای استان اردبیل و استان های همجوار را تامین می کند.

وی کیفیت بذرهای تولیدی شهرستان پارس آباد را به دلیل خاک و آب غنی و با کیفیت بسیار بالا دانست و اظهارداشت: این امر باعث شده بذر تولیدی منطقه مورد استقبال کشاورزان کشور قرار بگیرد.

پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار گرفته است.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9377

به "خبرنگاران تولید 10 رقم بذر گندم در پارس آبادمغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولید 10 رقم بذر گندم در پارس آبادمغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید