خبرنگاران مقاله نویس صرب: توهین به مقدسات، آزادی بیان نیست

به گزارش بانیما، بلگراد-خبرنگاران- تحلیلگر سیاسی و مقاله نویس صرب درباره وقایع اخیر در فرانسه و توهین به مقدسات دین مبین اسلام و حضرت محمد (ص) نوشت: توهین، آزادی بیان نیست.

خبرنگاران مقاله نویس صرب: توهین به مقدسات، آزادی بیان نیست

به گزارش خبرنگاران، بیلیانا میترینوویچ روز دوشنبه با انتشار مقاله ای در روزنامه پلیتیکا چاپ بلگراد اضافه کرد: وقتی فاجعه های عظیم مانند جنگ یا تروریسم اتفاق می افتد، مردم شرایط را به گونه ای ساده نموده و خود را از هواداران یکی از دو جناح قرار می دهند. این جناح گیری طرفداری از آزادی بیان و کاریکاتورهای شارلی ابدو (چه صلیب و چه هلال ماه را مسخره کند) و یا جنگ برای حفظ دین و ایمان به هر صورت و به هر قیمت که باشد، در نهایت شامل اقداماتی از قبیل سربریدن می گردد.

وی اضافه کرد: در این گروه تقسیمات ، معدود کسانی وجود دارند که کوشش دارند ارزش های خود را حفظ کند. بلگراد برای ارزش های دیگران که حتی شاید آنها را درک نمی نمایند، احترام می گذارد.

مقاله نویس صرب نوشت: تروریسم در فرانسه به سختی آرام خواهد گرفت، زیرا دارای ریشه های عمیق درک نکردن و اقدامات اشتباه است. وقتی جوان چچنی متولد مسکو در پاریس معلمی را گردن زد که به دانش آموزان خود کاریکاتور حضرت محمد (ص) را نشان داده بود، با این هدف که به آنها نشان دهد در فرانسه معنای آزادی بیان چیست، وزارت خارجه فرانسه نماینده رسمی خود را به مسکو اعزام کرد تا ببیند چگونه می تواند تمامی کسانی را که در زمان مسائل جدی روسیه با تروریسم در چچن و به دلیل نگرانی نسبت به شرایط حقوق انسانی به آنها پناهندگی داده شده است، به این کشور بازگرداند.

بنا به اظهارات این خبرنگار، امروز بیشتر دولتمردان عمیقا از فرانسه به دلیل جنایات تروریستی پلید حمایت می نمایند و تنها عده معدودی جرات می نمایند بگویند این کار به دلیل مجموعه اقدامات اشتباه اجرا شده است. آیا سیاست مهاجرتی اروپا با توجه به حملات تروریستی اشتباه بوده است؟ یا اینکه اشتباه آن بوده که اروپاییان فکر می کردند قادر خواهند بود بطور دقیق کسانی را در بین مهاجرین انتخاب نمایند که به آنها احتیاج دارند.

در این مقاله نوشته شده است: این شرایط تا چه زمان قابل دوام بود؟ به چه دلیل افرادی که شهروندان نمونه فرانسه بودند، افراطی شده و چگونه امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به این ایده دست یافت که می تواند نسخه جدید اسلام منور را بسازد. چگونه این مطلب به ذهن فرانسوی ها خطور کرد که چیزی را که حتی در گفت و گوهای روزمره خود ناپسند می دانند در سطح جامعه به عنوان آزادی بیان معرفی نمایند.

مقاله نویس صرب یادآور شد: این امر نشان دهنده درک نکردن عمیق دنیا حول و حوش آنها است. زیرا این توجیه کافی و مجاز نیست که پس از تمسخر (حضرت) عیسی مسیح و این ارزیابی که این امر بدون مجازات باقی خواهد ماند. زیرا که فرانسوی های قادر به هضم و تلقین آنها هستند، امکان اقدام مشابهی در خصوص حضرت محمد (ص) وجود دارد. شاید اگر اعتقادات مذهبی یا اعتقادات دیگر را با مصونیت مالکیت خصوصی که آن را مقدس می دانند مقایسه گردد، این فرضیه بیشتر قابل درک باشد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12689

به "خبرنگاران مقاله نویس صرب: توهین به مقدسات، آزادی بیان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقاله نویس صرب: توهین به مقدسات، آزادی بیان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید