خنکی بی سابقه هوا در ژاپن ، خیار در توکیو 70 درصد گران شد

به گزارش بانیما، ابری ترین و خنک ترین هوای تابستانی 60 سال اخیر در توکیو علاوه بر راکد کردن بازار لباس های تابستانی، بهای بعضی سبزی ها از جمله خیار را تا 70 درصد افزایش داده است.

خنکی بی سابقه هوا در ژاپن ، خیار در توکیو 70 درصد گران شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، از زمان شروع ثبت روند دگرگونی های دمایی و اقلیمی از 1961 شهروندان ژاپن هرگز شاهد این حجم ابر در آسمان توکیو نبوده اند. این هوای ابری بیش از هر چیز بر بازار سبزی ها و صیفی ها تاثیر گذاشته، به گونه ای که در سه هفته اخیر هر روز کمتر از سه ساعت آفتاب بر زمین تابیده است.

در این میان، بازار خیار بیش از همه تحت تاثیر قرار گرفته و بهای آن در مجمع الجزایر ژاپن حدود 70 درصد بالا رفته است. بر اساس تازه ترین آمار وزارت کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری ژاپن، بسیاری از سبزی ها و صیفی ها در یک ماه اخیر در بازار مرکزی توکیو افزایش دورقمی قیمت داشته اند. هر چند از سوی دیگر، آفتابی بودن هوای جزیره هوکایدو در شمال ژاپن باعث کاهش چشمگیر بهای پیاز، ترب سفید و هویج شده است.

کارشناسان دلیل اصلی هوای ابری و خنک و بارانی این روزهای توکیو را رخ دادن یک گردباد هوایی در دریای اوکوتسک روسیه می دانند که باعث سرازیر شدن هوای مرطوب و خنک به سمت ژاپن شده است. فصل باران های موسمی در ژاپن از اواخر ژوئن تا اوایل جولای است و معمولا با یک توده هوای گرم و بسیار مرطوب به مدت حدود دو ماه ادامه می یابد. هوای خنک سال جاری در عین حال بازار لباس های تابستانی را هم راکد نموده است.

هوای بسیار گرم سال گذشته تعدادی از شهروندان ژاپنی را به کشتن داد، گروهی را به بیمارستان فرستاد و رکورد گرم ترین دمای هوا را هم با بیش از 41 درجه سانتیگراد در سایتاما در شمال توکیو ثبت کرد. هر چند ورزشکاران و سازمان دهندگان المپیک 2020 توکیو امیدوارند هوای خنک تابستان سال جاری سال آینده تکرار و بازی های المپیک 24 جولای تا 9 اوت در هوایی مناسب برگزار گردد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3763

به "خنکی بی سابقه هوا در ژاپن ، خیار در توکیو 70 درصد گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنکی بی سابقه هوا در ژاپن ، خیار در توکیو 70 درصد گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید