خورشید فردا گرفته طلوع می نماید

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، خورشیدگرفتگی حلقوی 5 دی ماه 1398 از عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان، هند، سریلانکا، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین قابل مشاهده است. بخش بزرگی از غرب، جنوب و جنوب شرق آسیا نیز می توانند این گرفت را به صورت جزئی مشاهده نمایند.

خورشید فردا گرفته طلوع می نماید

این کسوف از تمام پهنه ایران به صورت جزئی مشاهده می گردد. مناطق جنوبی ایران در حاشیه خلیج فارس بهترین مکان برای مشاهده گرفتگی بیشتر خورشید هستند.

این رخداد با کسوف جزئی در ساعت 5:59 به وقت ایران شروع می گردد و گرفت کلی در ساعت 7:04 خواهد بود. در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با 85.14 درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است.

جدول درصد و زمان گرفتگی در ایران

این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید شروع و خورشید به انجام شده طلوع خواهد نمود.

حداکثر گرفت خورشید در ساعت 8:47 دقیقه فرا خواهد رسید و گرفت کلی نیز در ساعت 10:30 پنجم دی ماه به خاتمه می رسد؛ مراحل خاتمهی کسوف که شامل گرفت جزئی است نیز در ساعت 11:35 خاتمه خواهد یافت. طی وقوع این خورشید گرفتگی، سایه خورشید با پهنایی حدود 142 کیلومتر روی زمین به وقوع می پیوندد و سرعتی برابر با 1.1 کیلومتر در ثانیه دارد؛ همچنین این خورشیدگرفتگی از غرب آسیا به سوی شرق آسیا حرکت می نماید.

بیشترین زمان این گرفت حلقوی 3 دقیقه و 40 ثانیه در دریای چین جنوبی خواهد بود. در کشورهای جنوبی خلیج فارس زمان گرفت حلقوی 2.5 تا 3 دقیقه خواهد بود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6834

به "خورشید فردا گرفته طلوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشید فردا گرفته طلوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید