دانشگاه جامع علمی کاربردی باید هویت را در جنبه های دینی، ملی و تاریخی احیا کند

به گزارش بانیما، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید هویت را در جنبه های دینی، ملی و تاریخی احیا کند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی باید هویت را در جنبه های دینی، ملی و تاریخی احیا کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و نهمین جلسه شورای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه نمود: این دانشگاه در فعالیت های فرهنگی توانسته بیشتر در متن جامعه تاثیر گذار باشد و پیوند بهتری در حوزه مالی در جامعه ایجاد کند به طوری که از حیث اجتماعی و فرهنگی دقیقا در جایی که انتظار می رود قرار می گیرد.

وی تاثیر انجمن ها و کانون های دانشجویی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جامعه ما تغییر و تحول قابل اعتنایی را پشت سر گذاشته است زیرا هر تغییری هزینه های خاص خودش را دارد و این تغییرات ما را با یک سری مسائل روبرو می نماید از طرفی زمانی که فشارهای مالی در اشکال مختلف وارد می گردد مجموعه ای از آسیب ها هم خودشان را نشان می دهند که در این رابطه مجموعه های مختلفی مثل انجمن دانش آموختگان می توانند اثر گذار باشند.

غلامی با اشاره به اینکه 10 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه علمی کاربردی هستند، اضافه نمود: تعاملات اجتماعی در جامعه کاهش یافته است که اگر بخواهیم این تعاملات را بازآفرینی کنیم وجود انجمن ها موثر بوده و مشارکت سازمان یافته آنها سرمایه آفرین است و جامعه را از سردی و بی تفاوتی دور می نماید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: دانشگاه بستر مهمی برای حل مسائل امروز است، در واقع اگر از سرمایه اجتماعی بخواهیم استفاده بکنیم باید از ظرفیت تعامل های بین بخش های مختلف بهره ببریم به طوری که یکی از بسترهای مهم آن دانشگاه علمی کاربردی با توجه به واحدهای گسترده ای که در کشور دارد، است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی باید هویت را در جنبه های دینی، ملی و تاریخی احیاکند، گفت: یکی از نکات مورد توجه رهبری که در دیدار با نخبگان و دانشجویان مطرح کردند توجه به هویت است، جامعه امروز ما با توجه به تغییرات فزاینده و تغییرات نسلی که دارد محتاج و نیازمند به آن است.

غلامی اضافه نمود: میانگین سنی مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی باعث نزدیکی نسل ها می گردد که این ظرفیت و پتانسیل مهمی است و باید سبب نشاط و امید گردد، این در حالی است که در بحث های مختلف جامعه شناسی اجتماعی و مطالعات فرهنگی، نشاط وقتی حاصل می گردد که فرد از خودش توانایی دارد. از طرفی باید بگویم ماموریت مهارتی بودن دانشگاه جامع علمی کاربردی عزت نفسی می دهد که باعث نشاط و تغییرات متنوع است.

وی در خاتمه گفت: به عقیده من کارکردهای پنهان دانشگاه جامع علمی کاربردی به مراتب از کارکردهای آشکار آن بیشتر است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2132

به "دانشگاه جامع علمی کاربردی باید هویت را در جنبه های دینی، ملی و تاریخی احیا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه جامع علمی کاربردی باید هویت را در جنبه های دینی، ملی و تاریخی احیا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید