دخالت صنوف فاقد صلاحیت در ساخت و فروش عینک طبی

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، علی میرزاجانی، در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره سراسرس اپتومتری ایران، با انتقاد از دخالت افرادی که صلاحیت لازم در تجویز لنزها را ندارند، اضافه نمود: بر اساس قانون، فقط مراکز پروانه دار اپتومتری و چشم پزشکی اجازه تجویز و ارائه لنز را دارند.

دخالت صنوف فاقد صلاحیت در ساخت و فروش عینک طبی

وی همچنین ضمن گلایه از اینکه خدمات اپتومتری تحت پوشش بیمه نیست، گفت: از سه سال قبل کارهای اولیه برای پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری در کشور انجام گردیده است، اما هنوز تعرفه های اپتومتری از جیب مردم پرداخت می گردد.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، اضافه کرد: پوشش بیمه ای خدمات اپتومتری به نفع مردم و بیمه هاست، زیرا، هزینه ها را کاهش می دهد.

میرزاجانیبا عنوان این مطلب که در دنیا متولی ساخت و فروش عینک طبی، لنزهای تماسی و تجهیزات مربوطه، موسسات پروانه دار رشته اپتومتری هستند، گفت: متاسفانه در کشور ما، اتحادیه های صنفی مختلف و غیر مرتبطی همچون لوازم آرایشی و بهداشتی و... با سوء برداشت های برخی مدیران وزارت صنایع و معادن از قوانین جاری، اقدام به عرضه کالاهای تخصصی حوزه علوم پزشکی می کنند که اکثرا هم فاقد استانداردهای اولیه است.

وی در ادامه به مباحث کنگره پیش رو اشاره نمود و اضافه کرد: این کنگره در محورهایی چون دید دو چشمی، آمبلیوپی، عینک طبی و عدسی تماسی، با حضور اپتومتریست ها، چشم پزشکان و دانشجویان رشته اپتومتری برگزار می گردد.

میرزاجانی اظهارداشت: سخنرانان با توجه به رویکرد اصلی کنگره به شرح وظایف اپتومتریست ها، شیوه درمان جدید و معرفی و رونمایی از تکنولوژی های جدید برای آنالیز و تشخیص اختلالات نابینایی و اختلالات دید دو چشمی و آمبلیوپی می پردازند.

بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از 24 تا 26 مرداد 97 در مرکز همایش های رازی برگزار می گردد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 137

به "دخالت صنوف فاقد صلاحیت در ساخت و فروش عینک طبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت صنوف فاقد صلاحیت در ساخت و فروش عینک طبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید