دستم دریک ضرب آسیب دید، ساق پایم در دوضرب

به گزارش بانیما، آسیب دیدگی جدی علی هاشمی ملی پوش 109 کیلویی وزنه برداری ایران در رقابت های آسیایی چین به احتمال زیاد موجب می گردد تا این وزنه بردار مدعی مدتی را به اجبار برای مداوا بدور از تمرینات باوزنه سپری کند.

دستم دریک ضرب آسیب دید، ساق پایم در دوضرب

رضا عباسپور - علی هاشمی را می توان یکی از جنگنده ترین وزنه برداران ملی پوش یک دهه اخیر در مصاف با پولادسرد دانست. وزنه برداری نترس که در کورس رقابت با همتایان خود روی تخته و صحنه مسابقه هر چه در توان دارد می گذارد تا بازنده از زمین بازی بیرون نیاید. همین نترس وزنه زدن هم در بسیاری از مواقع کار دست این وزنه بردار خوش تکنیک و قدرتمند ایلامی می دهد. درست مثل رقابت های آسیایی 2019 چین که او در کورس رقابت با رقبای قدرتمند چینی و ازبکستانی خود بخاطر اینکه قافیه را به آنها نبازد اینقدر به خودش فشار آورد که دستش در حرکت یکضرب آسیب دید و ساق پایش دردوضرب. به بهانه رقابت های قهرمانی آسیا و شرایطی که برای او پیش آمده، با او همکلام می شویم.

* چطور شد در رقابت های آسیایی چین نتوانستی آنطوریکه باید مثل قبل برای رسیدن به سکوی قهرمانی وزنه بزنی؟

- این را قبول ندارم که من در مسابقات آسیایی آماده نبودم یا اینکه مثل گذشته آنطوریکه باید وزنه نزدم. اتفاقا دقیقا من نظرم برعکس این موضوع است. شما اگرنیم نگاهی به رکوردهای ثبت شده در رقابت دسته 109کیلوگرم داشته باشید، می بینید که رقابت این دسته در مسابقات آسیایی یکی از سنگین ترین مسابقات این دوره بود. رقیب چینی و ازبکم خیلی سرحال تر و آماده تر از آن چیزی که فکرش را می کردم روی تخته ظاهر شدند. همین موضوع هم باعث شد رقابت بین ما به رقابتی میلیمتری و جذاب تبدیل گردد. البته من خیلی کوشش کردم تا مدال طلای مجموع را کسب کنم، اما خب بخاطر آسیب دیدگی که درهنگام مسابقه داشتم از رقبا عقب افتادم و طلای مجموع از دستم پرید. اما خب بازهم خدا را شکر که در دوضرب طلایی شدم و با کسب دو مدال برنز در حرکت یکضرب و مجموع حداقل دست خالی برنگشتم تا شرمسار مردم ایران که این همه به ما محبت و عشق دارند باشم.

*یعنی انتظار آمادگی رکوردی بالای رقبای چینی و ازبک را نداشتید؟

-نه، راستش را بخواهید اصلا فکر نمی کردم این دو وزنه بردار با شرایط آمادگی بالا در رقابت های آسیایی چین روی تخته بیایند. مخصوصا وزنه بردار چینی که در حرکت یکضرب خیلی عالی کار کرد و باعث شد من از کورس رقابت عقب بمانم. واقعا هر دو وزنه بردار(ژیانگ چینی و اکبرژورائف ازبک) خیلی آماده تر از رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان روی تخته مسابقه آمدند. این نشان می دهد که ما نباید در رقابت های دنیای 2019 هیچ یک از رقبا را دست کم بگیریم. چون سال جاری، سال کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است و همه وزنه برداران مدعی بدنبال کسب بهترین نتیجه هستند تا در رقابت های دنیای و بازی های المپیک آینده برای کسب مدال روی تخته مسابقه حاضر شوند.

*روز گذشته در فضای مجازی عکسی ازعلی هاشمی منتشر شد که بیانگر آسیب دیدگی دست و ساق پایت بود! واقعا موضوع مصدومیتت تا این حد جدی است؟

-بله، من در رقابت های آسیایی چین از ناحیه دست و ساق پا به خاطر فشار بیش از حدی که در حرکت دوم و سوم یکضرب (وزنه های 185 و 186 کیلوگرمی) و حرکت پایانی دوضرب (وزنه 231 کیلوگرمی) روی دست و ساق پایم وارد شد مصدوم شدم و اصلا همین موضوع در زمان مسابقه و کورس رقابت باعث شد مسابقه را به رقبای چینی و ازبکم ببازم. الان هم به همین دلیل از وقتی برگشتم ایران تمرین نکردم تا ببینم چه بلایی سر دست و پایم آمده است. به همین دلیل هم برای مداوا طبق هماهنگی که فدراسیون انجام داده با آقای دکتر خرسندی هماهنگ شدم تا او شرایط آسیب دیدگی و دوره درمانم را معین کند.

* به دنیای تایلند که می رسی؟

-مطمئنا من تمام کوششم را انجام می دهم که هیچ چیز حتی آسیب دیدگی خللی در برنامه های آماده سازی ام برای حضور در رقابت های دنیا و گزینشی بازهای المپیک ایجاد نکند. البته ما برای المپیک توکیو فقط 2 سهمیه در بخش مردان داریم. بنابراین با وجود این همه مدعی در تیم ملی وزنه برداری ایران برای پوشیدن دوبنده المپیکی باید بهترین باشم تا برای حضور در این آوردگاه بزرگ انتخاب شوم. من چون تجربه حضور در المپیک 2016 ریو را دارم، هر چه در توان دارم می گذارم تا مجوز یکی از 2 سهمیه به نامم زده گردد. حالا بقیه موارد می ماند روی تخته مسابقه و شرایط روز وزنه برداران مدعی المپیکی شدن. معتقدم هر وزنه برداری بتواند در رقابت های دنیای بهترین نتیجه را کسب کند و از 6 مرحله گزینشی عبورکند قطعا شانس اصلی کسب سهمیه ورودی به المپیک و حضور در بازی های 2020 است.

*باتوجه به آماده شدن رقبای آسیایی و اروپایی در دسته 109 کیلوگرم، برای رقابت های دنیای 2019 به عنوان مدافع قهرمانی چه برنامه ای داری؟

-ببینید واقعا آمادگی و انگیزه همه رقبا خصوصا در دسته 109 کیلوگرم که یکی از اوزان المپیکی به شمار می رود برای کسب بهترین نتیجه درمسیر پیش رو بسیار بالاتر و باکیفیت تر از سال گذشته است. به همین تمامی بچه های ملی پوش وزنه برداری ایران که مدعی حضور در رقابت های دنیای و کسب مدال در این رقابت هستند، باید خیلی بیشتر از قبل تمرین نمایندف زیرا سال جاری در رقابت های دنیای 2019 تایلند مطمئنا وزنه بردارانی صاحب مدال دنیای می شوند که بیش از رقبای خود تمرین و کوشش نمایند. مطئنا من هم از این قائده مستثنی نیستم. چون اگر بدنبال دفاع از عناوین قهرمانی ام در سال 2017 و 2018 هستم باید استراحت و خوشی را فراموش نموده و فقط ذهنم را معطوف کنم به تمرین و مسابقه. در غیر اینصورت حتما گوی و میدان را در میادین پیش رو به رقبای جوانتر و با انگیزه تر می دهم.

5، 2

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2787

به "دستم دریک ضرب آسیب دید، ساق پایم در دوضرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستم دریک ضرب آسیب دید، ساق پایم در دوضرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید