دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف 74

به گزارش بانیما، کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی گفت که حتی اگر برای هواپیمای آنتونوف 74 صلاحیت پروازی صادر شده باشد، دلیل بروز مشکل این هواپیما برای مردم و ایجاد نگرانی در آن ها این است که احتمالا از شرایط فنی وعملیاتی صادر شده برای آن تخطی شده و سازمان هواپیمایی باید به عنوان دستگاه متولی در این زمینه جوابگو باشد.

دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف 74

به گزارش خبرنگاران، حدود پنج سال پیش رییس جمهور در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف 140 و 74 به وجود آورده بودند، پرواز آن ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع اظهار داشت اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی اظهار داشت که هواپیمای پویا در این جهت از آنتونوف 74 استفاده نموده و مسائل و نگرانی های برای مسافران به وجود آورده است.

فرج الله کریمی مجد، کارشناس سابق پرواز سازمان هواپیمایی در این باره به خبرنگاران گفت: بین هواپیمای آنتونوف ودیگر هواپیماها تفاوت چندانی وجود ندارد و اگر صلاحیت پروازی برای آن صادر شده، می تواند پرواز کند اما باید شرایط خاص خودش که به آن دیتاشیت گفته می گردد، از نظر فنی و علمیاتی رعایت گردد که می توان به طول پرواز، ارتفاع پرواز، تعداد مسافر مجاز برای جابه جایی، وزن در نظر گرفته شده برای هواپیما و نظایر آن اشاره نمود.

وی اضافه نمود: اگر هر هواپیمایی برای مسافران نگرانی و مشکل درست کند، قطعا شرایط فنی و عملیاتی صادر شده برای آن توسط ایرلاین مورد نظر رعایت نشده است و در این زمینه می توان به سقوط هواپیمای آنتونوف در سال های نه چندان اشاره نمود که به دلیل عدم رعایت وزن در نظر گرفته شده برای این هوایپما و کاهش ارتفاع بود.

این کارشناس پرواز با بیان این که شرکت هواپیمایی مورد نظر باید در این زمینه جوابگو باشد که چرا برای مسافران مشکل و نگرانی ایجاد نموده است اظهار کرد: چندین نکته باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که عدم کفایت نظارت تیم پروازی و بی دقتی آن ها یکی از این نکات است؛ چرا که اگر بیشتر دقت می شد چنین نگرانی های برای مسافران به وجود نمی آمد همچنین اگر هواپیمای آنتونوف، بوئینگ، ایرباس و ... از شرایط فنی و عملیاتی در نظر گرفته شده تخطی نمایند، سانحه خلق خواهند کرد و تفاوتی در این زمینه بین آن ها نیست.

کریمی مجد اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد مسئله تعمیر، نگهداری و نظارت بر هواپیما و عملیات پروازی است. به نظر من اگر این اقدامات به موقع و درست اجرا شده بود چنین مسائل و حواشی به وجود نمی آمد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6038

به "دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف 74" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل نگرانی مردم از پرواز با آنتونوف 74"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید