دیوار فروشگاه ها زیان کرونا برای کسب و کارهای کوچک را جبران می نماید

به گزارش بانیما، مدیرعامل دیوار گفت: در دو هفته گذشته حدود 3 هزار فروشگاه در دیوار فروشگاه ها آغاز به کار نموده اند که به مغازه ها و فروشگاه های جدید اجازه می دهد تا کالاهای نو خود را در معرض دید کاربران قرار داده و به فروش برسانند.

دیوار فروشگاه ها زیان کرونا برای کسب و کارهای کوچک را جبران می نماید

اخبار شرکت ها/ کمتر از دو هفته از آغاز فعالیت دیوار فروشگاه ها می گذرد؛ بخش جدیدی در سایت دیوار که به مغازه ها و فروشگاه های جدید اجازه می دهد تا کالاهای نو خود را در معرض دید کاربران قرار داده و به فروش برسانند. این بخش جدید در سایت دیوار کار خود را از تهران و با سه دسته بندی لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و لوازم شخصی آغاز نموده و به زودی بخش های بیشتری از احتیاجهای مشتریان را هم پوشش می دهد. در دیوار فروشگاه ها هر مغازه یک پنل کاربری دارد که در صفحه ویژه آن فروشگاه، محصولات خود را آگهی نموده است.

مدیرعامل دیوار صبح امروز در کنفرانسی آنلاین با حضور روزنامه نگاران اطلاع داد که در دو هفته گذشته حدود سه هزار فروشگاه در دیوار فروشگاه ها آغاز به کار نموده اند. آماری که به تقریبا برابر با تعداد مغازه هایی است که در دو طرف خیابان ولیعصر، از میدان راه آهن تا تجریش وجود دارند. در این نشست خبری که یکشنبه، بیست و پنجم خرداد با حضور مجازی خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار گردید، اشکان آرمندهی مدیرعامل، علی رسولی مدیر مارکتینگ و مهدی امیرپور مدیر روابط عمومی دیوار به شرحات بیشتری درباره نحوه فعالیت این سرویس جدید پرداختند و به سوال های خبرنگاران پاسخ دادند.

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار در ابتدای نشست با اشاره به راه اندازی محصول جدید این وب سایت به نام دیوارفروشگاه ها گفت: ما از اواسط اسفندماه با شیوع بیماری کرونا به این فکر کردیم که چگونه در این شرایط کنار مردم باشیم تا بخشی از ضرر و زیانی را که به این واسطه اتفاق افتاده پوشش دهیم؟ با این سرویس از یک سو فروشگاه های آفلاین می توانند شعبه آنلاین خود را راه اندازی نمایند تا بخشی از زیان کسب و کارهای آنها پوشش داده گردد و سوی دیگر به واسطه آن مردم می توانند در شرایطی که رفت و آمدها محدود شده است، پاساژگردی آنلاین را تجربه نمایند.

آرمندهی گفت: همانطور که می دانید پیش از این هم در دیوار برای مشاورین املاک و مشاوران خودرو سرویس مشابهی را راه اندازی نموده بودیم تا از خدمات آن بهره ببرند ولی با توجه به اینکه دیوار بیش از 35 میلیون کاربر دارد هدف از راه اندازی دیوارٍ فروشگاه ها ارائه تسهیلات بیشتری به کسب و کارها برای عرضه راحت تر محصولات بود تا آنها هم شعبه آنلاین خود را در دیوار داشته باشند و بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند.

آرمندهی با اشاره به اینکه پیش از راه اندازی این خدمات جدید، در سال گذشته بیش از 400 هزار کسب و کار در دیوار فعال بودند، درباره ویژگی های سرویس دیوار فروشگاه ها گفت: قرار نیست دیوار کمیسیونی از هیچ یک از طرفین دریافت کند بلکه با بیش از 35 میلیون کاربر صرفا میزبانی برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم است که می تواند تسهیلات و امکانات بیشتری را برای آنها ارائه دهد. این سرویس دو مزیت مهم هم برای خریداران دارد که بر اساس آن کاربران می توانند چندین فروشگاه را با یکدیگر مقایسه و قیمت آن را آنالیز نمایند و از سوی دیگر خریدار و فروشنده با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند تا تصمیم و انتخاب درست تری بگیرند.

آرمندهی درباره شیوه کار این سرویس گفت: این فروشگاه ها ابتدا روی دیوار ثبت نام می نمایند و سپس ما مدرک صنفی آنها را احراز هویت می کنیم. آن وقت صفحه ای به آنها اختصاص می دهیم که کالایشان را روی آنها بگذارند. خود خریداران باید جوانب مختلف خریدشان را بسنجند تا اگر کالایی حساسیت بیشتری دارد آن را به صورت حضوری خریداری نمایند.

ثبت نام پنل های فروشگاهی فعلا رایگان است

در این نشست علی رسولی، مدیر مارکتینگ دیوار اطلاع داد: برای یاری به فروشگاه ها ثبت نام پنل های فروشگاهی فعلا رایگان است. بعد از ثبت نام و دریافت پنل کاربری، هر فروشگاه می تواند تا20 آگهی رایگان بارگذاری کند. در ادامه پس از پولی شدن این پنل، هزینه نهایی آگهی گذاشتن در آن هم ارزان تر از آگهی کردن خارج از حالت فروشگاهی خواهد بود.

رسولی با اشاره اینکه در شرایط قرنطینه بعضی از فروشگاه ها دچار مسائل اقتصادی شده اند، گفت: ما بعد از گسترش کرونا حدس می زدیم که شرایط بیماری ادامه دار گردد. برای همین احساس کردیم باید محصولی طراحی کنیم تا از یک طرف هزینه های فروشگاه ها را کاهش و از طرف دیگر مشتریانشان را افزایش دهیم. دیوار با توجه به 35 میلیون کاربر این فرصت را فراهم می نماید تا این کسب و کارها سر پا بایستند و از طرف دیگر می تواند تا حدی از رفت وآمدهای افراد در فضای عمومی جلوگیری کند.

او در پاسخ به سوالی درباره رقابت دیوار فروشگاه ها با دیگر سایت های خرید و فروش آنلاین شرح داد: براساس تحقیقات 93 درصد از بازار خرده فروشی آفلاین است و 7درصد باقی مانده هم عمدتا در شبکه های اجتماعی مشغول هستند. در نتیجه این بازار را می توان به سمت هر چه بیشتر آنلاین شدن پیش برد. تعداد بالای گوشی هوشمند و اینترنت پرسرعت در کشور نشان می دهد که ظرفیت ما برای آنلاین شدن بازار بالا است و آنقدر فضای کار وجود دارد که بازیگران مختلفی در آن بازی نمایند. همچنین باید اضافه کنم که فروشگاه ها نباید لزوما به صورت انحصاری فقط با دیوار کار نمایند بلکه می توانند در شبکه های اجتماعی های مختلف یا سایت های دیگر هم فعال باشند.

رسولی در پاسخ به سوال دیگری درباره ارسال کالا و پرداخت هزینه محصولات شرح داد: ما در آغاز سرویس بیشتر بر روی کیفیت آن و تعدد عرضه نمایندگان تمرکز داریم و در حال حاضر پرداخت و دلیوری را تحت کنترل نداریم. راهکار هایی برای اینکه این دو را هم به سمت امن تر شدن پیش ببریم درنظر گرفته ایم. برای مثال در آینده قرار است فروشگاه هایی را که سرویس پرداخت در محل و دلیوری دارند از دیگر فروشگاه ها متمایز کنیم و امکانات بیشتری را هم به آنها دهیم اما فعلا مسئولیتمان صرفا بر روی پلتفرم است.

مدیر مارکتینگ دیوار اطلاع داد در حال حاضر خدمات به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و تنها تمرکز این شرکت بر روی کیفیت این سرویس است: سرویسی که ما ارائه می کنیم قرار است برای شهرستان ها هم ارائه گردد اما نمی توانیم زمان دقیقی برای آن ارائه دهیم. باید اول از تجربه خوب کاربری مطمئن شویم و سپس تصمیمی برای ارائه این خدمت برای سایر کاربران در دیگر شهرها بگیریم.

ارتباط با دیوار راحت تر است

رسولی با بیان اینکه تمرکز دیوار فروشگاه ها بیشتر بر روی کسب و کارهای کوچک و متوسط است، درباره رجحان دیوار در مقایسه با فروش در شبکه های اجتماعی شرح داد: پیش از راه اندازی دیوار فروشگاه ها تصور ما این بود که کسب و کارها تجربه خوبی از فروش آنلاین در شبکه های اجتماعی داشتند اما دیوار می تواند تجربه بهتری برای آنها باشد.از یک سو فروشگاه ها برای فعالیت در شبکه های اجتماعی احتیاجمند دانش خاص آن شبکه هستند و از سوی دیگر سرویس های تبلیغات و جلب مشتری در ایران قابل استفاده نیستند و مجبورند برای خود، کاربر جذب نمایند. همچنین رسیدن به حجم بالای فالوئر احتیاجمند دانش، انرژی و زمان زیادی است. این در حالی است که فروشنده ها می توانند با دیوار راحت تر ارتباط برقرار نمایند و از میلیون ها کاربر آن بهره ببرند افراد با فرایند نردبان و فوری می توانند فروش را موثرتر نمایند و به نتیجه مطلوب برسانند. ضمن اینکه نماینده های ما حین اینکه برای توسعه سرویس سراغ مغازه ها می فرایند شرحات لازم را به فروشگاه ها ارائه و فرایند ثبت آگهی را به آنها منتقل می نمایند.

ما برای امنیت کاربران مسئولیت مان را انجام داده ایم

مدیرعامل دیوار در پاسخ به سوالی درباره امنیت معاملات در این پنل فروشگاهی گفت: برای ما همواره امنیت معاملات اهمیت داشته است. بخشی از این مسئولیت برعهده ماست و بخشی دیگر را سازمان ها و نهادهای قانون گذار برعهده دارند. ما مسئولیتمان را در زمینه فرهنگ سازی انجام داده ایم. برای مثال توصیه های مجزایی برای خرید آنلاین هر کالا داشته ایم تا کاربران ریسک انجام معامله را به حداقل برسانند. خیلی وقت ها درحالی امنیت فضای مجازی را از دیوار می خواهند که دیوار فقط جزئی از فضای مجازی است. نهادهای قانونگذار باید این تغییر را بپذیرند که شیوه زندگی مردم رو به تغییر است. آنها به بازارهای آنلاین رو آورده اند و احتیاج به الزاماتی قانونی دارند. برای مثال فیشینگ موضوعی است که در پلتفرم ما و دیگر پلتفرم ها زیاد اتفاق می افتد و برای آن راهکار ها و آموزش هایی ارائه دادیم. علی رغم اجرایی شدن رمز پویا، باز هم این مشکل ادامه دار بوده است. یکی دیگر از معضلات ما برداشت های غیر مجازی بوده که تحت عنوان تمدید آگهی و دامن کاربران ما را می گیرد. علی رغم اطلاع رسانی های ما باز هم نهادهای قانونگذار کار عملیاتی برای آن انجام نداده اند. برای مثال احراز هویت سیم کارت های بی نام می تواند از سوی آنها جدی تر پیگیری گردد و معامله پرریسک را به حداقل برساند.

انتهای پیغام/

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10219

به "دیوار فروشگاه ها زیان کرونا برای کسب و کارهای کوچک را جبران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار فروشگاه ها زیان کرونا برای کسب و کارهای کوچک را جبران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید