رئیس جمهور اوکراین خواهان تشدید تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه شد

به گزارش بانیما، رئیس جمهوری جدید اوکراین در دیدار با هیئت نمایندگی آمریکا و مقامات اروپایی، خواهان تشدید تحریم های ضدروسی و یاری بیشتر شرکای غربی به کی یف برای مقابله با تجاوز روسیه به شرق اوکراین و اشغال شبه جزیره کریمه شد.

رئیس جمهور اوکراین خواهان تشدید تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین در دیدار با هیئت نمایندگان دولت و کنگره آمریکا که برای شرکت در مراسم تحلیف وی به کی یف سفر نموده بودند، از مقامات واشنگتن خواست تا تحریم ها علیه روسیه را تشدید کند.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین، زلنسکی در این دیدار گفت: من از تمامی شما می خواهم تا تحریم های ضدروسی را تشدید کنید. ما به تنهایی قادر نخواهیم بود تا بر تجاوزات روسیه در منطقه دونباس و کریمه، فایق آییم و به همین دلیل به یاری شرکای آمریکایی خود احتیاج داریم.

ولادیمیر زلنسکی همچنین در دیدار با یانوش آدر رئیس جمهوری مجارستان، از مقامات بوداپست خواست تا از اوکراین در همگرایی با اتحادیه اروپا و ناتو، حمایت کند. وی گفت: ما امیدواریم که حمایت کشورهای اروپایی، از جمله مجارستان، از تسریع روند همگرایی اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو، از سر گرفته گردد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین بر ضرورت ادامه اعمال فشارهای بین المللی بر روسیه در رابطه با تجاوز به شرق اوکراین و اشغال شبه جزیره کریمه، تاکید نمود.

زلنسکی در دیدار با ماروش شوچوویچ نائب رئیس کمیسیون اروپایی نیز گفت: تشدید تحریم ها علیه روسیه برای مقابله با تجاوزات این کشور بسیار اهمیت دارد و من امیدوارم که این اقدامات تنبیهی همچنان ادامه پیدا کند.

وی خاتمه درگیری های نظامی در منطقه دونباس را اصلی ترین چالش پیش روی خود نامید و یادآور شد که همه کوشش خود را برای این منظور بکار خواهد گرفت.

زلنسکی روز گذشته پس از مراسم ادای سوگند در مقام ریاست جهوری در مجلس اوکراین، با روسای هیئت های خارجی و سفرای سایر کشورها در کی یف یدار و گفت وگو نموده و ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جهوری وی، اوکراین به شریکی قابل اطمینان برای جامعه بین الملل تبدیل گردد.

وی در سخنرانی خود خطاب به ملت اوکراین در مراسم تحلیف، انحلال مجلس اعلاء (رادا) و برگزاری انتخابات پیش از موعد را اعلام نموده و از نمایندگان مجلس خواست فوراً رئیس سرویس امنیت اوکراین، دادستان کل و وزیر دفاع این کشور را برکنار نمایند و قوانین مهمی، از جمله لغو مصونیت نمایندگان مجلس را تصویب نمایند. به گفته وی، انتخابات مجلسی در کشور دو ماه برگزار خواهد شد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3049

به "رئیس جمهور اوکراین خواهان تشدید تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اوکراین خواهان تشدید تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید