رئیس جمهور شیلی: مردم مرا ببخشند؛ استعفا نمی دهم

به گزارش بانیما، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری شیلی که کشورش در چند ماه اخیر درگیر اعتراض های مردمی به شرایط اقتصادی است، گفته با وجود کاهش شدید محبوبیت اش، از سمت ریاست جمهوری این کشور کناره گیری نخواهد کرد.

رئیس جمهور شیلی: مردم مرا ببخشند؛ استعفا نمی دهم

به گزارش خبرگزاری شینهوا از سانتیاگو، سباستین پینرا دیروز به وقت محلی (دوشنبه 25 آذر) در مصاحبه با رادیو ملی شیلی اضافه نمود: فکر استعفا را نمی کنم؛ من با رای اکثریت مردم انتخاب شدم و وظیفه دارم به کارم ادامه دهم.

وی وعده داد به شدت تلاش می کند تا کیفیت زندگی مردم شیلی را بهبود بخشد.

این اظهارات پینرا در حالی مطرح شده است که محبوبیتش از زمان آغاز اعتراض های ضد دولتی در دو ماه اخیر به شدت کاهش یافته که چالشی جدی برای جایگاه وی محسوب می شود.

ناآرامی های اخیر شیلی از 18 اکتبر (26 مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز و بتدریج به مخالفت با شرایط اقتصادی در کشور منتهی شد که پیامد آن غارتگری، آتش افروزی و درگیری های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بوده است. معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است.

این بدترین بحران سیاسی شیلی در سه دهه اخیر بوده است.

رئیس جمهوری شیلی در ادامه این مصاحبه، خواستار بخشش عمومی نسبت به اشتباه های رخ داده در شیوه مدیریت اعتراض های اخیر این کشور شد.

خبرگزاری پرنسالاتینا نیز گزارش داد، نتیجه نظرسنجی جدید مرکز پلاسا پوبلیکا نشان می دهد که نزدیک به 79 درصد از مردم شیلی عملکرد پینرا را تایید نمی کنند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد، میزان نارضایتی از عملکرد کابینه دولت شیلی به 78 درصد افزایش یافته و فقط 15 درصد عملکرد کابینه را تایید می کنند.

23311

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6670

به "رئیس جمهور شیلی: مردم مرا ببخشند؛ استعفا نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور شیلی: مردم مرا ببخشند؛ استعفا نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید