زباله های پلاستیکی تبدیل به سوخت خودروهای جدید می شوند ، کاهش آلودگی های زیست محیطی ، ارتقای چرخه بازیافت

به گزارش بانیما، گروهی از پژوهشگران بریتانیایی راه حلی برای استفاده بهینه از زباله های دریایی کشف نموده اند. راه حلی که به حفظ محیط زیست کاهش هزینه های سوخت یاری می نماید.

زباله های پلاستیکی تبدیل به سوخت خودروهای جدید می شوند ، کاهش آلودگی های زیست محیطی ، ارتقای چرخه بازیافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، پژوهشگران دانشگاه سوانسی بریتانیا در پژوهشی جدید به رهبری دکتر موریس کوهنل، روشی موثر یافته اند که می تواند زباله های پلاستیکی را به هیدروژن تبدیل کند. در نتیجه می توان از این سوخت هیدروژنی به جای سوخت های فسیلی استفاده کرد.

دکتر کوهنل در این خصوص می گوید: روزانه حجم بالایی از پلاستیک استفاده می گردد که در سال به میلیاردها تن می رسد و در این میان تنها یک درصد از زباله ها بازیافت می شوند.ما در حال کوشش برای پیدا کردن راه حلی هستیم که نرخ زباله های بازیافتی را ارتقا دهیم.

این فرایند با برش پلاستیک، شل کردن آن و افزودن یک کاتالیزور متفاوت به آن کار می نماید. این ماده می تواند نور خورشید را جذب و آن را به انرژی شیمیایی تبدیل کند.

دکتر کوهنل در مصاحبه با سی نت تاکید نمود: فرآیند ما بر اساس یک اصل نورپردازی است که از نانوذرات نیمه هادی (به اصطلاح نقطه کوانتومی) برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی شیمیایی استفاده می نماید.

محققان در مرحله بعدی، پلاستیک را در محلول قلیایی قرار داده و نور خورشید یا یک لامپ شبیه ساز خورشیدی را روی آن قرار می دهند و حباب هایی روی سطح آن فراوری می نمایند و این یعنی فراوری گاز هیدروژن.

یکی از مسائل فعلی در حوزه بازیافت بطری های پلاستیکی این است که آنها معمولا از PET یا به بیانی عامیانه تر پلی اتیلن ترفتالات ساخته گردیده اند. در نتیجه باید شسته شوند تا بطری های تازه و روشن ایجاد گردد.

در حال حاضر خودروهای هیدروژنی روندی رو به رشد را تجربه می نمایند. برای مثال؛ تویوتا، قصد دارد تا سال 2030، مجموعه ای از 1 میلیون ماشین الکتریکی و سوخت سلولی را به فروش برساند و البته تویوتا در ژاپن، یک اتوبوس با سوخت سلولی فراوری می نماید. بر این اساس پروژه مذکور می توند یاری شایانی به صنعت خودروسازی نموده و به حفظ محیط زیست نیز یاری کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: انتخاب
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 459

به "زباله های پلاستیکی تبدیل به سوخت خودروهای جدید می شوند ، کاهش آلودگی های زیست محیطی ، ارتقای چرخه بازیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های پلاستیکی تبدیل به سوخت خودروهای جدید می شوند ، کاهش آلودگی های زیست محیطی ، ارتقای چرخه بازیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید