سازمان ملل خشونت مرگبار در میانمار را محکوم کرد

به گزارش بانیما، با کشته شدن دو نفر در میانمار به علت درگیری نیروهای امنیتی با معترضان، دبیرکل سازمان ملل خشونت مرگبار در این کشور را محکوم کرد.

سازمان ملل خشونت مرگبار در میانمار را محکوم کرد

آنتونیو گوترش بامداد یکشنبه در پیغام توییتری نوشت: من استفاده از خشونت مرگبار در میانمار را محکوم می کنم، استفاده از نیروی کشنده، ارعاب و آزار و اذیت علیه تظاهرنمایندگان صلح طلب غیر قابل قبول است.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: همه حق تجمع مسالمت آمیز را دارند، من از همه احزاب می خواهم که به نتایج انتخابات احترام بگذارند و به حکومت غیرنظامی برگردند.

با افزایش درگیری میان نیروهای امنیتی میانمار با معترضان، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شنبه شب در پیغام توییتری نوشت: من خشونت علیه معترضین غیرنظامی توسط ارتش (میانمار) را شدیداً محکوم می کنم.

وی اضافه کرد: از ارتش و همه نیروهای امنیتی در میانمار می خواهم که فوراً خشونت علیه غیرنظامیان را متوقف نمایند، ما روز دوشنبه درباره آخرین رویدادهای میانمار و اتخاذ راه های مناسب تصمیم گیری خواهیم کرد.

به دنبال سقوط دولت آنگ آن سوچی در میانمار و کودتای ارتش، این کشور درگیر اعتراضات مردمی و حضور هزاران نفر در خیابان ها بوده است و تا به امروز صدها تن نیز بازداشت شده اند.

این کودتا سه ماه پس از آن رخ داد که حزب آنگ سان سوچی، در انتخابات، دومین پیروزی غیرمنتظره را از آن خود کرد.

ارتش میانمار مدعی است که به دلیل تقلب در انتخابات مجلسی ماه نوامبر (آبان) دولت غیرنظامی را برکنار نموده و پس از انتها شرایط اضطراری رای گیری جدیدی برگزار خواهد شد و قدرت را به برنده انتخابات منتقل خواهد نمود.

اما کمیسیون انتخابات میانمار تقلب در رای گیری را تکذیب نموده و فعالان سیاسی می گویند هدف ارتش از به دست دریافت قدرت جلوگیری از شروع کار مجلس جدید بوده است.، ایرنا

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15109

به "سازمان ملل خشونت مرگبار در میانمار را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خشونت مرگبار در میانمار را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید