سعادتمند: اجازه بدهید باشگاه استقلال نفس بکشد، مگر آریا برتر چقدر کمک کرده است؟

به گزارش بانیما، مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: چرا نمی گذارید برای باشگاه استقلال درآمد داشته باشیم و سرعت ما را می گیرید؟

سعادتمند: اجازه بدهید باشگاه استقلال نفس بکشد، مگر آریا برتر چقدر کمک کرده است؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احمد سعادتمند در اظهاراتی که با خبرنگاران داشت گفت: از آنجایی که قول داده بودیم تا هر اتفاقی افتاد را به هواداران عزیز اطلاع دهیم، بنابر این بر خودم لازم دانستم تا موردی را عنوان کنم. باشگاه بزرگ استقلال در همه زمینه ها نیاز به حمایت هوادارانش دارد و این حمایت ها همیشه در افتخارات و پیروزی های این باشگاه موثر بوده است. امروز مجبور هستم تا موردی را به سمع و نظر هواداران عزیز برسانم. استقلال بزرگ با چهل میلیون هوادار، با یک برند بزرگ، از معدود باشگاه های دنیا است که حرفی برای گفتن دارد. ارزش این برند بیش از یک هزار میلیارد تومان است و در بدترین حالت این باشگاه باید بیست درصد نسبت به برندش در سال درآمد داشته باشد. یعنی ما باید سالی دویست میلیارد تومان درآمد زایی داشته باشیم.

او اضافه کرد: حتی با کمترین تفکر اقتصادی می توان در این باشگاه به درآمدزایی رسید. چرا باید باشگاه استقلال این همه مسائل ارزی و ریالی داشته باشد؟ چرا باشگاه استقلال نباید بتواند که از پس مسائلش بر بیاید. باشگاه استقلال با این برند و هوادار باید یک باشگاه درآمدزا و بنگاه اقتصادی باشد. امروز بر خود لازم دانستم که بگویم ما در سال گذشته در تاریخ بیست ششم خرداد، قراردادی را با شرکت آریا برتر منعقد کردیم که از آن تاریخ تا به امروز متاسفانه عایداتی از این قرارداد نصیب باشگاه استقلال نشده است. باشگاهی که با بازیکن و کادرفنی قرارداد دارد. باشگاهی که برای هر مسابقه باید صد و سی میلیون تومان هزینه استادیوم آزادی را بدهد. باشگاهی که هزینه هتل، پرواز و ... را دارد. باشگاهی که می آید طی قراردادی مالکیت معنوی و درآمدزایی را به شرکتی واگذار می کند و طی یک سال گذشته ریالی درآمد به باشگاه نرسیده، چرا باید با این شرکت کار را ادامه دهیم؟ انتظار دارم که از این برند و هوادارمان به درآمد برسیم و مسائل را بر طرف کنیم.

مدیرعامل استقلال اضافه کرد: ما خوشبختانه توانستیم با هماهنگی وزارت محترم ورزش و جوانان، مدیران ارشد این وزارت خانه، دفتر حقوقی و اداره املاک این وزارت خانه، تفاهم نامه قرارداد همکاری را با یک کارگزاری جدید ببندیم. چرا؟ برای اینکه باشگاه بتواند به صورت کاملا قانونی در حساب رسمی خزانه ای که دارد، درآمدش را واریز کند و از آنجا بتواند با نظارت دستگاه های مربوطه کارش را انجام دهد. این رخ داد و ما با چندین شرکت بزرگ مذاکره کردیم و به راحتی این مالکیت معنوی را به شرکتی واگذار نکردیم که در یک سال عایداتی برای ما نداشته باشد. بعد از نشست های فراوان و اخذ مجوزهای مربوطه، با شرکت دنیا فولاد متین قراردادی را امضا کردیم. در واقع به عنوان تفاهم نامه و پیش نویس اولیه قرارداد این رخ داد. این شرکت قبل از رسمی شدن قرارداد، مبالغ قابل توجهی را در قالب درآمد نه قرض الحسنه، به باشگاه استقلال تزریق کرد. هوادار باید بداند که پرداختی به بازیکنان و کادرفنی و بازگشت دو بازیکن خارجی چگونه انجام شده است. حالا چرا ما باید جلوی این کارگزار را بگیریم؟

مدیرعامل استقلال ادامه داد: من به عنوان مدافع و کننده باشگاه استقلال عنوان می کنم که چرا شرکت آریا برتر باید در قالب دادخواستی، جلوی کمک شرکت فولاد متین را بگیرد که نگذارد به باشگاه استقلال مساعدتی شود و باشگاه استقلال از پس هزینه هایش بر نیاید؟ مگر شرکت آریا برتر چقدر به باشگاه استقلال کمک کرده است؟ این شرکت دیناری به باشگاه نداده و در تاریخ دوازده بهمن سال گذشته، قرارداد دیگری به صورت الحاقیه در قالب قرارداد قرض الحسنه منعقد شده است. در اینجا 9 میلیارد و ششصد و هفتاد و چهار میلیون تومان، قرار شد یک ماه به ما قرض دهند. در ادامه قرار شد که به صورت روزانه استقلال چهل میلیون تومان خسارت پرداخت کند. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ ما باید بدانیم که باشگاه استقلال، باشگاه بزرگی است و نمی توانیم با این باشگاه معامله کنیم و عایداتی برای خودمان داشته باشیم. نمی توانیم رانت و درآمدی از آن داشته باشیم. اگر قرار است چیزی باشد، باید در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی و برای باشگاه استقلال باشد. چرا نمی گذارید برای باشگاه استقلال درآمد داشته باشیم و سرعت ما را می گیرید؟

سعادتمند در پایان اضافه کرد: چرا اجازه نمی دهید پرداخت بعدی به بازیکنان داشته باشیم و تلاش کردید تا دیاباته بر نشود؟ هرکاری خواستید کردید. ما هم تا یک جایی سکوت می کنیم و شک نکنید شجاعانه از منافع باشگاه دفاع می کنیم. از دوستانم می خواهم که در کوتاه ترین زمان ممکن اقداماتی می کنند، شک نکنید که این کار شما را دستگاه های نظارتی، نظارت می کنند و ما هم این موضوع را گزارش می کنیم. اجازه دهید باشگاه استقلال نفس بکشد و به روزهای خوبش برشود. اجازه دهید این باشگاه بزرگی نماید. این باشگاه می تواند به یک منبع اعتباری و درآمدی فوق العاده برسد. امروز لازم دانستم این موضوع را به هواداران بگویم. باکی هم از مطالب عنوان شده ام ندارم و این حقیقت می تواند به باشگاه استقلال کمک کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9832

به "سعادتمند: اجازه بدهید باشگاه استقلال نفس بکشد، مگر آریا برتر چقدر کمک کرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعادتمند: اجازه بدهید باشگاه استقلال نفس بکشد، مگر آریا برتر چقدر کمک کرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید