سفیر آمریکا، مانند اشغالگر رفتار می نماید و باید از آلمان اخراج گردد

به گزارش بانیما، ولفگانگ کوبیکی یکی از پنج نواب رئیس مجلس فدرال آلمان با انتقاد از مواضع سفیر آمریکا در برلین و مداخلات او در امور داخلی آلمان، اخراج او از کشور را خواهان شده است.

سفیر آمریکا، مانند اشغالگر رفتار می نماید و باید از آلمان اخراج گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اظهارات مداخله جویانه پیاپی ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان درخواست یک قانونگذار ارشد آلمانی و نائب رئیس حزب اپوزیسیون دموکراتیک آزاد (FDP) از وزارت خارجه آلمان برای اخراج او را در پی داشته است.

طبق گزارش دویچه وله، ولفگانگ کوبیکی یکی از پنج نواب رئیس بوندستاگ (مجلس فدرال آلمان) و نایب رئیس حزب اپوزیسیون دموکراتیک آزاد اخراج سفیر آمریکا در آلمان و اعلام او به عنوان عنصر نامطلوب را خواهان شده است.

این سیاستمدار و قانونگذار ارشد آلمانی تاکید نمود که با توجه به مداخلات مکرر گرنل در امور داخلی آلمان، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان باید او را عنصر نامطلوب اعلام و از کشور اخراج کند.

کوبیکی توضیح داد: هر دیپلمات آمریکایی که شبیه به کمیسر ارشد یک قدرت اشغالگر اقدام می نماید، باید یاد بگیرد که تسامح ما هم حدی دارد.

سخنان نایب رئیس مجلس آلمان بعد از تازه ترین اظهارات مداخله جویانه ریچارد گرنل درباره بودجه پیشنهادی وزارت دارایی آلمان مطرح شده است.

سفیر آمریکا با انتقاد از قسمت مربوط به هزینه های نظامی در بودجه پیشنهادی وزارت دارایی آلمان آن را ناامیدکننده و هشداری برای دیگر اعضای ناتو خوانده بود.

او و دیگر مقام های دولت آمریکا از جمله شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، بارها از آنچه که بی توجهی آلمان به تعهدات خود در قبال ناتو برای اختصاص دو درصد از فراوری ناخالص داخلی برای هزینه های نظامی می خوانند، انتقاد نموده اند.

این اولین باری نیست که سفیر آمریکا در آلمان اظهاراتی جنجالی و مداخله جویانه خطاب به آلمانی ها مطرح نموده است. او پیشتر درباره مراودات مالی آلمان با ایران، روسیه و چین اظهارنظر نموده و برلین را به تحریم و قطع یاری های اطلاعاتی آمریکا تهدید نموده بود.

اظهارات اخیر گرنل با واکنش مایکل گروس برومر یک عضو هم حزبی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم روبرو شده و او از سفیر آمریکا خواسته که بیشتر از قبل خویشتندار و مراقب اظهاراتش باشد.

علیرغم شدت دریافت اظهارات سیاستمداران آلمانی علیه سفیر واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره این انتقادها خودداری نموده و واکنشی نشان نداده است.

ق

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2248

به "سفیر آمریکا، مانند اشغالگر رفتار می نماید و باید از آلمان اخراج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا، مانند اشغالگر رفتار می نماید و باید از آلمان اخراج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید