سی&zwnjان&zwnjان: رنج کرونا در ایران به علت تحریم بسیار شدیدتر است

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - شبکه خبری آمریکایی سی ان ان با پخش گزارشی از شرایط بیماری و تلفات ویروس کرونا و مسائل ایران در مبارزه با این ویروس تاکید نمود که رنج جهانی کرونا در ایران به علت تاثیر تحریم های آمریکا بسیار شدیدتر شده است.

سی&zwnjان&zwnjان: رنج کرونا در ایران به علت تحریم بسیار شدیدتر است

به گزارش ایرنا ، خبرنگار شبکه سی ان ان با حضور در بیمارستان شهدای تجریش با توصیف کوشش و فداکاری کادر درمانی در بیمارستان های ایران به نقل از دکتر علیرضا فاطمی گزارش داد: نگران نماینده ترین مساله برای یک پزشک این است که بداند داروهای فراوانی در بخش هایی از جهان وجود دارد، اما این داروها در دسترس او نیست.

بر اساس این گزارش، درد و اندوه شیوع ویروس کرونا در ایران با همه جای جهان متفاوت است. هیچ کشور دیگری در جهان با این ویروس در کنار تحریم های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رو به رو نشده است و مقامات و پزشکان ایرانی تاکید می نمایند این تحریم ها به مبارزه آنها با کرونا ضربه زده است.

این گزارش اضافه نمود که ماه نوامبر (آبان - آذر) بی رحم ترین ماه کرونایی در ایران با آمار رسمی تلفات 10 هزار نفر بوده و این درحالی است که از زمان آغاز شیوع کرونا تا به امروز در حدود 300 نفر از کادر درمانی این کشور جان خود را از دست داده اند. هر چند بطور فنی گفته می گردد که غذا و دارو از تحریم های آمریکا معاف است، اما گزارش های حقوق بشری از ایران مکررا تاکید نموده اند که تحریم ها بر دسترسی شرکت ها به داروها و تجهیزات دارویی ضروری را با مشکل روبرو می نماید و کارشناسان تاکید می نمایند که تحریم های آمریکا حقیقتا به پاسخ ایران در برابر شیوع کرونا لطمه وارد نموده است.

خبرنگار سی ان ان در سرانجام این گزارش گفت: جهان خارج شاید هیچگاه تصویر کاملی از نبرد ایران با دشمن مشترکی که همه با آن رو به رو شدیم را مشاهده نکند و نداند که تا چه حد تشدید عامدانه تحریم های آمریکا علیه ایران، مبارزه این کشور با کرونا را سخت تر نموده است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13325

به "سی&zwnjان&zwnjان: رنج کرونا در ایران به علت تحریم بسیار شدیدتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی&zwnjان&zwnjان: رنج کرونا در ایران به علت تحریم بسیار شدیدتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید