شهرک های صنعتی تقاضا محور قزوین توسعه می یابد

به گزارش بانیما، حمیدرضا خانپور در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در سال رونق فراوری توسعه شهرک های صنعتی تقاضا محور موجود، ساماندهی زیر ساختها، جذب حداکثری سرمایه گذار داخلی و خارجی و حفظ وضع موجود صنایع کوچک فعال از اولویت های کاری مهم شرکت است.

شهرک های صنعتی تقاضا محور قزوین توسعه می یابد

وی اضافه نمود: رشد بیش از دو برابری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت واحدهای فراوریی، صنعتی و خدماتی در شهرک های صنعتی در سال گذشته نسبت به سال 1396، نشان از رونق فراوری و اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان صنعتی قزوین است.

خانپور توضیح داد: با توجه به استقبال بی سابقه سرمایه گذاران از شهرک های صنعتی تقاضا محور توسعه این شهرک ها در دستور کار قرار گرفته است بطور مثال در ابتدای امسال طرح توسعه شهرک صنعتی کاسپین با اجرای طراحی و آماده سازی به میزان 70 هکتار کار واگذاری اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری شروع خواهد شد. و در آینده نزدیک 300 هکتار طرح توسعه دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد که این شهرک صنعتی برتر کشور به شهرک 1000 هکتاری در تبدیل می گردد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان از حمایت های بیشتر این شرکت از حضور واحدهای فراوریی در نمایشگاه های داخلی و خارجی در سالجاری با هدف حمایت از کالای ایرانی، یاری به رونق فراوری، بویژه در بخش صنایع کوچک و متوسط و انتقال تجارب بین فراوریکنندگان و همچنین شناسایی بازارهای داخلی و خارجی اطلاع داد و افزود: در سال گذشته، 181 واحد فراوریی در 37 نمایشگاه داخلی و خارجی اعزام شده که به شرکت کنندگان یارانه های حمایتی پرداخت شده است.

خانپور همچنین توسعه و تکمیل زیر ساخت ها و پروژه های زیربنایی در شهرک ها و نواحی صنعتی را از اولویت های دیگر مطرح کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 30 پروژه عمرانی زیربنایی با اعتباری بالغ بر 285 میلیارد ریال در تعدادی از شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان با پیشرفت صد درصدی و مابقی با پیشرفت بالای 50 درصد در حال انجام می باشد که طبق برنامه عملیاتی در امسال بیش از 40 پروژه با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی در خاتمه از سرمایه گذاران کشور درخواست کرد تا با بازدید میدانی از شهرک ها و نواحی صنعتی و زیر ساخت های مناسب سرمایه گذاری با اشتیاق به سمت رونق فراوری کشور بشتابند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2333

به "شهرک های صنعتی تقاضا محور قزوین توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک های صنعتی تقاضا محور قزوین توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید