شگفتی های نیویورک که باید حتما ببینید!

به گزارش بانیما، نیویورک از نخستین قسمت های آمریکا است که توسط اروپاییان کشف شده، به همین دلیل در آن می توان آمیخته ای از زندگی لوکس و مدرن شهری را در کنار زندگی سنتی و قدیمی قرن هفده و نوزده میلادی مشاهده کرد. اگر به ایالات متحده آمریکا سفر می کنید، توصیه می کنیم که شگفتی ها و زیبایی های این شهر و بندر عظیم را از دست ندهید. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

شگفتی های نیویورک که باید حتما ببینید!

اوکولوس

این پرنده سفید که در حال پرواز به نظر می آید و ارزشی معادل 3.9 میلیارد دلار دارد در حقیقت عظیم ترین و گران ترین ایستگاه قطار جهان است. 11 خط مترو در نیویورک و قطار بین شهری در این نقطه به همدیگر اتصال پیدا می نمایند، از این رو می توان آن را یکی از پررفت وآمدترین قسمت های نیویورک دانست.

در اوکولوس قسمتی برای انجام تجارت های جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین یک مرکز خرید که ارائه دهنده برندهای روز جهان همچون مایکل کورس، هوگوباس و… است نیز در این سازه غول پیکر وجود دارد. علاوه بر تمام این ها اکولوس دارای رستوران ها و مراکز تفریحی برای گذران اوقات فراغت گردشگران شهر نیویورک است.

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی که امروزه به عنوان نمادی برای آمریکای مدرن نیز شناخته می گردد در حقیقت در کشور فرانسه ساخته شده است و به صورت هدیه به ایالات متحده تقدیم شده است. ساخت این مجسمه با الهام از یکی از الهه های امپراطوری روم باستان انجام شده است. زنجیرهای گسسته ای که در پای این مجسمه دیده می شوند و مشعلی که در دستان این الهه باستانی است نمایانگر امید و آزادی هستند. چنین نمادی از آزادی را در هیچ کجای جهان نمی توانید مشاهده کنید.

بندر نیویورک

این مکان اولین نقطه از ایالات متحده است که کمپانی هندشرقی در آن به ساخت وساز و تجارت پرداخته است. آغاز فعالیت این کمپانی از حدود سال 1625 در این منطقه بوده است و در واقع می توان پایه های مدرنیته در آمریکا را از همین بندر در نیویورک دانست. در اوائل قرن 19 ساختمان های تجاری همچون مرکز اجتماع تاجران، بازار ماهی فروشان فالتون و محل نگهداری قایق ها در این بندر ساخته شدند. امروزه نیز ساختمان ها و مراکز خرید مدرن راه خود را به این منطقه باز کردند و تلفیقی زیبا از سنت و مدرنیته را در قلب تمدن آمریکا به وجود آوردند که در سفر به نیویورک نباید آن ها را از دست داد.

دلمونیکو

این مکان که اولین رستوران به شکل امروزی در نیویورک نیز هست به سال 1837 و در ابتدای راه مدرن شدن این بندر و شهر تاسیس شده است. دلمونیکو در حقیقت یکی از اولین مکان هایی است که غذاهای مدرن همچون خرچنگ نیوبرگ را سرو می نموده است. بسیاری معتقد هستند که این غذا مورد علاقه چارلز دیکنز و مارک توآین بوده و از این رو طرفدارانی در میان مردم عادی پیدا نموده بود. امروزه در دلمونیکو می توان تجربه ای هیجان انگیز از غذاخوردن در مکانی متعلق به قرن 19 را به دست آورد. البته پیشخدمت ها و رومیزی های رستوران از آن موقع تا به امروز ظاهری تمیزتر و آراسته تر دارند.

های لاین پارک

های لاین پارک اولین جهت سبز در جهان است که در قسمت غربی منهتن یعنی پررفت و آمدترین نقطه نیویورک قرار گرفته است و حدود 1.5 مایل طول دارد. های لاین پارک در حقیقت مکانی برای برگزاری مناسبت های خانوادگی و فرهنگی در این شهر است. در های لاین پارک می توانید به رستوران ها و کافه های متعدد و متنوعی دسترسی داشته باشید و از منظره پارک در هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه نیویورکی لذت ببرید. های لاین پارک در واقع شاهکاری از تلفیق معماری و کشاورزی است که نمونه های آن در جهان بی نظیر است. بودجه سالیانه برای حفاظت، نگهداری و گسترش های لاین پارک از بودجه های مردمی تامین می گردد.

این مقاله مجالی بیش از این برای توصیف زیبایی ها و شگفتی های نیویورک در اختیار ما قرار نمی دهد، اما نیویورک با وسعت قابل توجه خود قطعا زیبایی های منحصر بفرد زیادی دارد که شما تنها با سفر به آن می توانید به کشف آن ها بپردازید.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7953

به "شگفتی های نیویورک که باید حتما ببینید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "شگفتی های نیویورک که باید حتما ببینید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی های نیویورک که باید حتما ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید