صالحی امیری: کاراته از امیدهای اصلی ایران در المپیک است

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - رئیس کمیته ملی المپیک از حمایت ویژه این کمیته از رشته کاراته برای درخشش در المپیک توکیو اطلاع داد.

صالحی امیری: کاراته از امیدهای اصلی ایران در المپیک است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته المپیک ، پیمان فخری و هیات همراه امروز از فدراسیون کاراته بازدید کرد.

سیدرضا صالحی امیری در جریان این بازدید و در جمع مدیران فدراسیون و سرمربیان تیم ملی کاراته گفت: درست است کاراته وارداتی است اما عجیب این است که با فرهنگ ایرانی عجین شده و به همین دلیل بیشترین مخاطب در بین رشته های رزمی در ایران را کاراته دارد. شخصا معتقدم مجموعه کاراته کاها به لحاظ اخلاقی نیز برجسته هستند و واقعا مسئله ای در کاراته نداریم چرا که جامعه ای عظیم با شخصیت و قانع دارد. امکاناتشان ناچیز است و ما شرمسار مجموعه قهرمانان و ورزشکاران کاراته هستیم.

وی اضافه کرد: کاراته یکی از اولویت های ماست و شخصا روزانه کاراته را پیگیری می کنم و از بچه ها می پرسم شرایطتتان چطور است. اگر بودجه ما در مجلس تصویب گردد سال آینده افزایش صد درصدی بودجه کاراته را خواهیم داشت.

رییس کمیته المپیک اعلام نمود: سال جاری سعی کردیم کنار کاراته باشیم و هزینه های آموزشگاه و هتل و ... را کمیته پرداخت کرد تا به فدراسیون تحمیل نگردد. هزینه های جانبی سالن شماره 9 را پرداخت کردیم و 350 میلیون تومان نیز جداگانه به کاراته پرداخت شد. هزینه های اعزام تیم ها به استانبول و مراکش را نیز می دهیم.

وی اضافه کرد: سالن شماره 9 را تجهیز می کنیم تا مسئله ای برای برگزاری اردو نباشد و کاراته صاحب خانه گردد تا زمانی که کمپ اصلی در مجموعه ورزشی آزادی راه اندازی گردد. الان شرمسار هستیم که ورزشکاران 4 نفره در یک اتاق 12 متری استراحت می نمایند.

وی اعلام نمود: همه باید حمایت کنیم. همه امید ما به کاراته و کشتی در المپیک است. همه نوع حمایت را از کاراته و کشتی خواهیم داشت. امیدوارم ملت ایران روزهای خوشی داشته باشند و کاراته کام مردم را شیرین کند.

صالحی امیری سپس در جمع خبرنگاران گفت: انصافش این است که کاراته در راستای است که جهش خواهد داشت. کاراته به یک مکتب فکری و فرهنگی در ایران تبدیل شده اما برداشت من این است که این رشته در ایران به خوبی مورد پذیرش قرار گرفته و کاراته یکی از مدعیان قهرمانی در دنیا است. کاراته با مدیریت خیلی خوب و هوشمندانه توانسته یک اجماع ایجاد کند تا راستا حرکت به سمت قله طی گردد. باور داریم کاراته در اسیایی، دنیای و المپیک می درخشد و یکی از امیدهای ما در المپیک کاراته است.

رییس کمیته المپیک ادامه داد: مجموعه مربیان کادر فنی و مدیریت فدراسیون با حداقل امکانات در راستا خوبی قرار گرفتند و ما نیز یاری می کنیم. کوشش می کنیم هزینه های اعزام و یا اردوها را تامین کنیم. در مجموع جهت گیری وزارت ورزش و کمیته المپیک نگاه حمایتی از کاراته است. فکر می کنم کاراته در المپیک کام مردم را شیرین می نماید. از رییس فدراسیون خواستم از حاشیه به شدت پرهیز گردد و متوجه متن بود که خوشبختانه همینطور است. تعداد دختران ورزشکار در این رشته حتی بیشتر از پسران است و این پیغام خوبی در دنیا دارد. به فدراسیون آمدیم تا هم قدردانی کنیم و هم از کاراته حمایت داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14325

به "صالحی امیری: کاراته از امیدهای اصلی ایران در المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: کاراته از امیدهای اصلی ایران در المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید